Connect with us

TEHNOLOGIJA

Pet lekcija o oglašavanju u mobilnoj eri

Objavljeno

 


Oglašavanje

Tokom jesenjeg perioda kompanije i agencije počinju da sumiraju aktivnosti koje se sprovode u toku godine i razmišljaju o budućnosti. Ne postoji bolje vrijeme da razmišljamo o predstojećim trendovima i kako ih možemo iskoristiti za kampanje koje ne samo da efikasno ciljaju kupce već se ističu i razlikuju”, navodi u autorskom članku Robert Bednarski, Country Director (CEE) u Fejsbuku.

Moramo da zapamtimo da je teško izdvojiti se u oblasti u kojoj su promjene dinamičnije i gdje je efikasno održavanje trendova zahtjevnije nego u marketingu. Podela na tradicionalni i digitalni marketing, koja je do sada dovela do pogrešnih pitanja, nepotrebnih diskusija i problema na organizacionom i strateškom nivou, sada konačno postaje istorija. Iako osnovni principi marketinga ostaju nepromijenjeni, napredak tehnologije očigledno nas tjera da modifikujemo naše prioritete i metode.

Na koje teme se trenutno fokusiraju diskusije o budućnosti marketinga? Koje su ključne lekcije koje marketeri mogu izvući iz ovih diskusija? Pokušajmo da ih identifikujemo.

1. Mobilni dostiže najveći rast

Mobilni uređaji se jasno izdvajaju među ostalim kanalima prijema sadržaja, uključujući i digitalne kanale. Upotreba ovih uređaja definitivno je obilježena najvišim rastom. Mobilni je promijenio način otkrivanja, iskustva i dijeljenja, a osim toga predstavlja najbrže usvajanje komunikacijske tehnologije: Televiziji je bilo potebno više od deset godina da bi dosegla 50 miliona gledalaca dok su pametni telefoni dostigli milijardu za pet godina.

Kako se predviđa, tržište mobilnog interneta u narednih osam godina će dobiti 1,75 milijardi novih korisnika, što će dovesti do nevjerovatnih pet milijardi korisnika mobilnog interneta u 2025. godini, prema izvještaju GSMA o mobilnoj ekonomiji iz 2018. godine.

Reklama

Zbog toga moramo gledati na mobilni kanal kao poseban format distribucije sadržaja, a ne element digitalnog marketinga. Mobilni kanal igra ključnu ulogu već u fazi stvaranja oglasa. Ako nešto radi na malom ekranu, to će raditi i na velikom. Nažalost, ovaj princip ne funkcioniše drugačije. Zbog toga, kako bi se ostvario ogroman potencijal mobilnog marketinga, on mora poslužiti kao polazna tačka za razvoj kreativa.

2. Usredsredite se na rezultate

Metrika i rezultati oglašavanja nisu isto – mada se ponekad smatraju sinonimima ili se koriste “kao jedno” u diskusijama među stručnjacima. Oglašavanje putem mobilnog kanala se karakteriše veoma brzim prijemom i visokim stepenom pažnje gledalaca. Shodno tome, ključni metrik, kao što su dužina ili broj prikaza, mogu biti samo grubi pokazatelji koliko je efikasno oglašavanje. Umjesto toga, treba se fokusirati na stvarni poslovni rezultat, kao što je prodaja ili slika brenda. Ovo je jedini način da pouzdano uporedite efikasnost različitih kanala i formata. Vjerujemo da je od vitalnog značaja, za milione naših partnera koji koriste Facebook ili Instagram za razvijanje svog posla, da osjećaju da mogu da vjeruju našoj platformi. Zato radimo sa industrijom, zašto smo transparentni koliko možemo o našim sistemima i obezbijeđujemo da imaju pristup pouzdanim i značajnim pokazateljima.

3. U korak sa potrošačima

Potrošači već duže vrijeme žive u mobilnoj realnosti. Mlađi potrošači pretražuju sadržaj brže od svojih starijih, a istraživanja pokazuju da na mobilnim uređajima pretražujemo sadržaj 41 odsto brže nego na desktop računarima. Kao rezultat toga, posebno je teško mjeriti broj ili trajanje pregleda. Marketing zaostaje, zbog čega se vode diskusije o planiranju i upoređivanju formata, umjesto da se usredsredimo na najvažniju stvar – dostizanje brzih i veoma svjesnih potrošača koji očekuju da marketing odražava njihovu stvarnost.

Današnji potrošači brzo odlučuju da li nešto zavređuje njihovu pažnju. Da bi se efikasno stiglo do njih, razvoj kreativa mora da odgovara interesima ciljne grupe i specifičnom kanalu koji se koristi za oglašavanje. I možemo primijetiti da Story (priča) raste kao kanal za komuniciranje sa potrošačima – svaki dan preko 400 miliona ljudi koristi Stories na Instagramu, više od 300 miliona ljudi na Fejsbuku i Mesindžeru. U septembru 2018. godine pokrenuli smo Facebook Stories Ads jer smo čuli od ljudi da je više od 63 odsto njih donelo odluku o kupovini određenog proizvoda nakon što je videla priču vezanu za to.

Reklama

4. Marketinški učinak postaje sve važniji u svakoj industriji

Predmet marketing performansi (affiliate marketing), koji je vrsta marketinga koji vodi ka stvarnom, mjerljivom rezultatu, kao što je odluka o kupovini određenog proizvoda, postaje sve važniji i postaje dio strategije oglašavanja u svim sektorima. U suštini, to znači da su ključna efikasnost metrika marketinga i njegov merljivi uticaj optimizovani u realnom vremenu. Ključni cilj je usklađivanje pravog proizvoda sa pravom osobom na skali kako bi povećali potražnju i prodaju – ili jednostavnije, morate pomoći svojim proizvodima da pronađu ljude i stvaraju namjeru za kupovinu. Možemo da vidimo rastuću popularnost alata koji podstiču rast, kao što su dinamični oglasi koji omogućavaju automatsko promovisanje cijelog kataloga proizvoda ili usluga, bez potrebe da se svaki proizvod konfiguriše pojedinačno.

5. Stalna beta faza

Napredak tehnologije i potencijala digitalnog marketinga, koji još nije u potpunosti istražen, znači da moramo unaprijed da razmišljamo kada gradimo sposobnosti i organizacione strukture. Nemoguće je razviti savršena rješenja ili metode, jer se ljudsko ponašanje i običaji neprekidno razvijaju kao odgovor na napredak tehnologije. Zbog toga je fleksibilnost i sposobnost prilagođavanja ovim promjenljivim uslovima od ključnog značaja. Potragu za savršenošću treba zamijeniti stavom zasnovanim na stalnom testiranju, “stalnoj beta fazi”, kako u dizajniranju proizvoda tako i u marketingu. Strogo govoreći, skoro je nepromišljeno da bi preduzeće sve svoje mobilne nade u kampanji stavile u jednu verziju kampanje – i ignorisala ogroman potencijal za optimizaciju koja dolazi sa kreativnim A / B i C-testiranjem. Jaka kreativna ideja može, i trebalo bi, da oživi u različitim mobilnim formatima. Uspješni brendovi kao što su Nike, Bud Light ili Apple pokazali su nam način: svi su prihvatili mobilnu kreativnost kao živi, fleksibilni proces. Nove ideje se međusobno smjenjuju u različitim formatima i sa različitim pričama, a rezultati se pažljivo ispituju. I vrijedno je toga: ovaj uvid pomaže u poboljšanju i trenutnih i budućih kampanja.

Zato budite smjeliji i testirajte!

 

Reklama

Izvor: B92

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu