Connect with us

ANALIZE

Izvoz kafe uduplan, uvoz manji za 4,7 miliona KM

Objavljeno

 


U prvih sedam mjeseci ove godine u BiH uvezeno je više od 12 miliona kilograma kafe u vrijednosti skoro 47 miliona KM, što je manje uvezene kafe za 4,7 miliona KM nego u istom periodu lani.

Podaci su ovo Uprave za indirektno oporezivanje BiH, koji pokazuju da je tokom prošle godine u prvih sedam mjeseci uvezeno 12.856.789,26 kilograma, vrijednosti 51.734.807,88 KM.

„U prvih sedam mjeseci ove godine uvezeno je 12.296.212,46 kilograma, u vrijednosti od 46.980.875,49 KM“, precizirali su u UIO BiH.

Ubjedljivo najviše kafe na našem tržištu je iz Brazila te je tokom sedam mjeseci ove godine čak 8,5 miliona kilograma uvezeno iz ove zemlje u vrijednosti od oko 27 miliona KM.

Nakon Brazila, najveći uvoz u BiH je ostvaren iz Indije, ukupno 1,9 miliona kilograma, vrijednosti 7,4 miliona KM. Treća zemlja iz koje najviše uvozimo je Italija, zatim slijede Vijetnam pa Hrvatska.

Kako pokazuju podaci UIO BiH, za razliku od velikog uvoza kafe, iz zemlje u prvih sedam mjeseci izvezeno je 76.592,82 kilograma kafe, vrijednosti od 796.725,02 KM, što je više nego u istom periodu prošle godine, kada je izvezeno svega 38.200 kg u vrijednosti od oko 402.000 KM.

Reklama

Mitar Samardžija, direktor „Bom impeksa“, čiji je najprepoznatljiviji brend OM kafa, kaže za „Nezavisne“ da je potražnja za ovim napitkom u svijetu generalno smanjena.

„Najveći svjetski potrošači, poput ‘Starbucksa’, lanca najvećih kafeterija u svijetu, i njemu sličnih, smanjili su potražnju za ovim napitkom“, rekao je Samardžija.

On je ukazao na činjenicu da zbog virusa korona u aprilu, ali dobrom dijelu maja, ugostitelji nisu radili u čitavoj BiH, što je uzrokovalo smanjeni uvoz, kako sirove kafe, tako i repromaterijala, koji se koriste za izradu raznih kategorija napitaka od kafe, tradicionalne kafe, espresa u zrnu, gotovih proizvoda i slično.

„Najviše je pogođeno ugostiteljstvo, znači, taj sektor koji je vezan za espreso kafu i taj pad vidim isključivo vezano za taj dio. Činjenica je da je u jednom momentu taj uvoz bio i fizički onemogućen te smo se više-manje svi s tim suočili“, kaže Samardžija. Istakao je da drastičnih promjena u cijene kafe nije bilo te da cijena nije rasla, nego da je čak i u blagom padu.

„To je upravo zbog ove činjenice da je potražnja smanjena, a sa druge strane imate činjenicu da se očekuje izuzetno dobar rod sirove kafe ove godine, prije svega u Brazilu, zemlji najvećoj izvoznici sirove kafe, što generalno utiče na globalnu cijenu. Pored toga postoji još jedna situacija, a to je da je brazilska valuta real oslabila u odnosu na dolar, što takođe utiče na samu cijenu, tako da mi imamo prilično stabilnu cijenu posljednjih nekoliko mjeseci“, rekao je Samardžija.

Dodao je da su izuzetno male količine kafe koje se izvoze iz BiH i da to nije vrijedno ni pominjati.

Reklama

Nikola Tojić, vlasnik ugostiteljskog objekta „Zen“ u Bijeljini, kaže za „Nezavisne“ da su imali smanjenu potrošnju kafe u ovoj godini, ali da je zabilježena manja potrošnja i drugih proizvoda, a ne samo kafe.

„Prodaja kafe je sigurno pala za oko 40 odsto u odnosu na prethodnu godinu i ovaj period“, rekao je Tojić i dodao da iz toga razloga manje i nabavljaju ovaj napitak.

Izvor: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu