Connect with us

ANALIZE

Zbog pandemije će se morati mijenjati način poslovanja

Objavljeno

 


Proizvodnja

Spoljnotrgovinska komora BiH u svojoj analizi navodi da je teško predvidjeti u kojem obimu će epidemija virusa korona negativno uticati na krajnje poslovne rezultate tekstilnih i obućarskih kompanija BiH u ovoj godini, ali je izvjesno će oporavak dugo trajati i da će se morati mijenjati stari način poslovanja.

“Vrijeme je za inovacije u načinima poslovanja i oni koji to prije shvate, brže i lakše će proći kroz ovu krizu, ali i ono što nam slijedi poslije”, istaknuto je u analizi Spoljnotrgovinske komore BiH.

Izvoz industrija tekstila, odjeće, kože i obuće iz BiH u prvom polugodištu iznosio je 668.179.588 KM i manji je za 125.748.759 KM ili 15,84 odsto u odnosu na isti period prošle godine, što je posljedica epidemije virusa korona u svijetu.

Uvoz je bio 819.745.348 KM i manji je za 189.698.463 KM ili 18,79 odsto u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.

Pokrivenost uvoza izvozom u prvom polugodištu je 81,51 odsto i veća je za 2,86 odsto u odnosu na isti period 2019. godine, što se pripisuje manjem uvozu sirovina i gotovih proizvoda zbog novonastale krize i mjera koje su pojedine zemlje uvodile s ciljem sprečavanja širenja virusa, navodi se u analizi.

Najznačajniji izvozni proizvodi u prvih šest mjeseci su obuća – 311,14 miliona KM, odjeća i pribor za odjeću osim pletenih ili kukičanih 124,41 milion KM, odjeća i pribor za odjeću, pleteni ili kukičani 105,78 miliona KM, ostali gotovi proizvodi od tekstila 36,44 miliona KM, te proizvodi od kože 27,64 miliona KM.

Reklama

Ova privredna grana BiH najviše je izvozila u zemlje EU – Italiju, Njemačku, Sloveniju, Hrvatsku, Francusku, Slovačku, Poljsku, te u Austriju, Tursku i Srbiju.

Industrija tekstila, odjeće, kože i obuće najviše je uvozila obuću – 147,83 miliona KM, sirovu, sitnu i krupnu kožu vrijednosti 113,46 miliona KM, odjeću i pribor za odjeću, pleteni ili kukičani 112,48 miliona KM, odjeću i pribor za odjeću osim pletenih ili kukičanih 89,80 miliona KM, te pletene ili kukičane materijale u vrijednosti od 47,09 miliona KM.

Najznačajnije zemlje partneri u uvozu ove grane privrede su Italija, Njemačka, Srbija, Turska, Slovenija, Austrija, Hrvatska, Kina, Mađarska i Poljska.

Zbog posljedica uvedenih mjera, jedan broj kompanija morao je zatvoriti firme i to pretežno mala i mikro preduzeća kojih i ima najviše, neke su izvršile reorganizaciju proizvodnje i počele proizvoditi zaštitnu opremu, neke su jedan broj radnika poslale na čekanje, a pojedine na prinudni godišnji odmor ili neplaćeno odsustvo.

Bilo je i onih kompanija koje su otpuštale radnike zbog gubitka već ugovorenih poslova, otkazivanja narudžbi, nemogućnosti nabavke repromaterijala za proizvodnju ili problema sa transportom, kako u uvozu sirovina tako i u izvozu finalnih proizvoda, ukazuje se u analizi.

Iz Komore su napomenuli da su kompanije počele proizvoditi zaštitne maske, odijela, kombinezone, kape, vizire za lice i slično, te da je značajan dio te opreme doniran bolnicama i ostalim javnim ustanovama.

Reklama

Preuzeto: Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu