Connect with us

ANALIZE

Gubitak u aviosaobraćaju 84 milijardi dolara, oporavak od 2023. godine

Objavljeno

 


Teška situacija sa virusom korona u Evropi smanjila je i broj letova sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, a stručnjaci predviđaju da će nivo saobraćaja u svijetu iz 2019. godine, prije pandemije, biti dostignut tek 2023. ili 2024. godine.

Na aerodromu „Nikola Tesla“ trenutno saobraća 19 aviokompanija, dok je prošle godine u isto vrijeme bilo 27 avioprevoznika, rečeno je Tanjugu na beogradskom aerodromu.

Kako kažu, broj aviokompanija koje lete sa „Tesle“ se stalno mijenja u zavisnosti od toga kako se menjaju mjere po državama.

Urednik vazduhoplovnog portala „Tango six “ Petar Vojinović kaže za Tanjug da aviosaobraćaj zbog trećeg pika epidemije virusa korona nastavlja da trpi.

Navodi da Međunarodno udruženje avioprevoznika (International Air Transport Association – IATA ) predviđa gubitak od 84,3 milijarde dolara na globalnom nivou u 2020. godini, što predstavlja pad potražnje za aviosaobraćajem od 66 odsto.

Evropski gubici u aviosaobraćaju su, dodaje, uporedivi sa globalnim i dođe da je između 50 i 60 odsto pad saobraćaja, posmatrano kroz broj ostvarenih letova.

Reklama

– Svi smo mislili da će usporenje i dramatičan pad potražnje da traje samo tri mejseca od marta, kada smo saznali za Kovid – 19, ali to se nažalost nastavilo. Sada imamo jednu smrtonosnu kombinaciju za avioindustriju, a to je najdrastičniji udar virusa, uz zimsku sezonu, koja je inače najlošija aviokompanijama – rekao je Vojinović.

To će, dodaje, ostaviti dosta posljedica po evropski aviosaobraćaj.

Prva polovina godine je bila relativno zadovoljvajuća u odnosu na ono što je bilo očekivano, kaže Vojinović.

On dodaje da je zimska sezona, inače, sporija i da kapaciteti koji su korišćeni za popunjavanje ljetne sezone, tokom koje se zarađuje većina profita, zimi više koštaju.

– Oko 80 milijardi dolara je projektovano da će (ove godine) globalno izgubiti aviosaobraćaj, odnosno aviokompanije i aerodromi, ne računajući i dio fiksnih troškova – rekao je on.

Naveo je da su subvencije država nacionalnim aviokompanijama i kroz razne pakete pomoći privatnim aviokompanijama jedno od rješenja koje je već u prvom talasu epidemije realizovano.

Reklama

Vojinović je dodao da ništa od toga nije bilo projektovano kasnije, od septembra, ni što se tiče efekata niti paketa pomoći.

Kada je riječ o regionu, Vojinović je naveo da će Kroacija erlajns dobiti oko 60 miliona evra pomoći na razne načine, što je već i legalizovano kroz Evropsku komisiju.

– Za Er Srbiju je najavljeno da to može otprilike ići i do 100 miliona evra, možda i više, ali prvi put uz optimizaciju poslovanja koja do sada nije tražena od nacionalne aviokompanije – naveo je Vojinović.

Govoreći o primjeni mjera zaštite od Kovida – 19, Vojinović je rekao da je avion jedno od mjesta gdje postoji najmanja mogućnost zaražavanja jer je, uz sve standardne mjere, sistem ventilacije u avionu, i prije nego što se pojavio virus korona, takav da obezbjeđuje minimalnu mogućnost širenja virusa.

– Imali smo projekcije da će zbog mjera o poštovanju veće fizičke distance aerodromi teže poslovati zbog veće gužve, ali to se nije dogodilo jer je potražnja drastično pala – rekao je on i dodao da je bezbjednost dodatno pojačana, jer građani ne idu na aerodrom, odnosno ne putuju ukoliko nisu testirani.

Kada je riječ o predviđanju posljedica Kovida – 19 u aviosaobraćaju, stručnjaci, aerodromi, proizvođači aviona i drugi predviđaju da se nivo iz 2019. neće vratiti prije 2023. ili 2024. godine, kaže Vojinović.

Reklama

Očekuje se, navodi, da se brzi rast, do 50 odsto, može očekivati prije toga samo u određenim dijelovima godine i to jedino uz pretpostavku da se na neki magičan način riješi pitanje Kovida – 19 i pandemije, što nije realno.

– Ako govorimo o ljetnoj sezoni, moglo bi uz idealne pretpostavke da dođe do rasta od nekih 40 odsto saobraćaja iz 2019. godine – rekao je Vojinović napomenuvši da, ipak, to ne zavisi samo od usporavanja virusa već i od toga da li će građani zbog ekonomske recesije biti u mogućnosti da putuju kao ranije.

Јedan dio putnika će svakako moći da putuje kao i prije, ali onaj drugi dio, poslovni putnici i druge kategorije stanovništva, neće moći zbog recesije koja će trajati nekoliko godina.

– Zato ne možemo očekivati vrtoglave cifre rasta koje su bile 2019. godine – dodaje sagovornik Tanjuga.

Tanjug

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu