Connect with us

INOVACIJE

VIRTUALNI LJEKAR Hrvatski startup razvio je umjetnu inteligenciju koja testira zdravlje, pomaže doći u formu i smanjiti stres

„Prikupili smo 300 milijardi setova podataka od naših korisnika i stvorili Airi, sistem koji će biti pametniji i brži od bilo kojega drugog na planeti“, objavio je suosnivač Sandro Mur na svom Facebooku.

Objavljeno

 


Sandro Mur Urška Sršen

 

“Dobri osnivači kažu da je građenje tvrtke slično trčanju maratona. Oni loši tvrde da je više riječ o sprintu. Za mene je građenje firme kao maraton sastavljen od niza sprinteva. Da biste pobijedili, jednostavno se morate kladiti protiv drugih kompanija. Nekad se kladiš loše, a nekad dobro. Ali, u svakom slučaju moraš se kladiti naveliko.”

Tako je Sandro Mur, suosnivač Bellabeata, jednog od najuspješnijih hrvatskih startupa, na svom Facebook profilu prije nekoliko dana najavio novi spektakularni proizvod svoje kompanije.

“Nakon što smo od naših korisnika prikupili 300 milijardi setova podataka, ovo je naša opklada. Zovemo je Airi”, zaključio je.

Airi je chatbot pogonjen umjetnom inteligencijom i korisnicima će kroz konverzaciju davati odgovore na pitanja o zdravlju. Pojednostavljeno govoreći, ljudi više neće morati niti guglati u potrazi za odgovorima o svom zdravlju, formi i stresu, nego će sve informacije dobijati u direktnom dopisivanju s kompjuterskim programom koji simulira razgovor sa stvarnom osobom.

A odgovore će Airi vući iz ogromne baze podataka o ljudskom zdravlju, koje su bellabeatovci prikupili od korisnika svojih proizvoda. Bellabeat se bavi dizajnom i proizvodnjom pametnog zdravstvenog i wellness nakita, poput Leafa koji se kao privjesak može staviti na narukvicu ili ogrlicu pa kod žena mjeri ritam sna, prehranu, nivo stresa ili menstrualni ciklus.

Reklama

U kompaniji zasad nisu željeli otkriti detalje o Airi.

“Prije službenog lansiranja proizvoda ne možemo ništa komentarisati”, kratko nam je odgovorila Dea Vladilo, potparolka kompanije, a Sandro Mur na poruke nije odgovarao.

Matematičar i vajarka

Međutim, kako piše specijalizirani tech portal Netokracija, cilj je Bellabeata iskoristiti sve podatke koje godinama skuplja i ponuditi svojim korisnicima nove proizvode dizajnirane prema njihovim individualnim potrebama, koji će pomoći poboljšanju zdravlja. A da bi mogao funkcionisati kao precizan i tačan “sagovornik”, chatbot mora raspolagati velikom količinom informacija.

Bellabeat je prije dvije godine u Londonu proglašen najboljim evropskim zdravstvenim startupom u izboru nagrada The Europas, i to kao prvi takav iz Hrvatske.

“Vjerujemo da je zdravlje najvredniji dar koji dobijemo u životu. Naša je najveća ambicija zdravlje učiniti pristupačnim svakoj osobi na planeti. To znači i pristupačno, ali i svima razumljivo zdravlje”, objavili su bellabeatovci na blogu posvećenom Airi na svojoj web stranici.

Reklama

Budući da su prikupili tolike milijarde setova podataka, piše, željeli su ih upregnuti u ime ljudskog zdravlja.

“Airi je istinski ljudsko sučelje i konverzacijska inteligencija koja je izgrađena na visokokvalitetnim podacima koji će vam pomoći da budete zdraviji. Airi će vam pomagati da riješite problem postporođajne depresije i da dođete u formu. Airi uči iz vaših interakcija s njom i postaje pametnija i brža od bilo kojeg sličnog sistema na planeti”, stoji u pojašnjenju.

I zasad je to sve što se zna jer je chatbot trenutačno u beta-fazi testiranja, zatvorenoj za širu javnost. Kako tvrde u Bellabeatu, svake će sedmice dodavati po više stotina novih korisnika, a onda i službeno lansirati Airi.

Kompanija koju su Sandro Mur i Urška Sršen osnovali 2013. godine danas ima kancelarije u Zagrebu, San Franciscu, Londonu i Hong Kongu. Proizvodi su im spoj karakteristika osnivača (Sandro je matematičar, a Urška kiparica iz Slovenije), spoj algoritama i finog dizajna. Prije tri godine putem akceleratora Y Combinator prikupili su oko 4,5 miliona dolara investicija. U jednom televizijskom intervjuu Mur je izrazio ambiciju da tokom nekoliko godina Bellabeat postane prvi hrvatski unicorn, odnosno da dostigne procijenjenu vrijednost od milijardu dolara. Lani u maju takođe je priznao da je od prodaje već zaradio više od 35 miliona dolara.

Dosad su prodali više od 400 hiljada komada Leafova, a Business Insider je njihov Leaf Urban proglasio najboljim komadom pametnog nakita koji žena može nositi.

Šesto čulo

Reklama

O Bellabeatu nisu pisali samo domaći mediji, nego i neki od najpoznatijih stranih. Kad je Leaf nakon prikupljanja oko 120 hiljada prednarudžbi u samo prvih sat vremena prodaje zaradio više od 1,3 miliona kuna, bilo je jasno da je riječ o uspjehu.

Leaf Urban također je dobio odlične ocjene u stranoj štampi. Riječ je o nakitu koji putem mobilne aplikacije Leaf App prati aktivnosti svoje vlasnice i njezine navike spavanja, ali uz to, analizirajući životne navike, predviđa nivo stresa.

Stres management samo je dio ekosistema koji Bellabeat razvija, a svaki komad nakita koji prodaju stoji između 125 i 150 dolara. Većinom su orijentisani na međunarodno tržište i zapošljavaju oko stotinu ljudi.

Osim inovativnosti i dizajna, uspjehu Bellabeata kumovala je i pametno odabrana tržišna niša. Forbes procjenjuje da će tržište nosivih pametnih sprava, narukvica, satova i sličnog do 2020. godine globalno biti vrijedno između 30 i 50 milijardi dolara. A tržište chatbotova, prema procjenama, u sljedećih bi pet godina moglo premašiti vrijednost od 200 milijardi dolara.

Ili kako je to Mur nedavno opisao u jednom intervjuu, velika ideja iza Bellabeata jest da tehnologiju pretvaraju u šesto ljudsko čulo.

 

Reklama

Izvor: Jutarnji.hr

 

Nastavite čitati

INOVACIJE

Gverić: Pametna rješenja nisu nužno skupa , mogu da unaprijede usluge građanima

Objavljeno

 

Pametna rješenja za funkcionisanje nekih servisa lokalnih zajednica ne znače nužno i da su to skupa rješenja za opštine i gradove, a dobar dio njih može se napraviti ovdje kod nas, jer imamo firme i mlade kompetentne ljude koji mogu da ih ponude.
Ističe to direktor Inovacionog centra Banjaluka Drago Gverić, dodajući da će upravo pametna rješenja biti i u fokusu nekoliko projekata kojima će se u ovoj godini posvetiti ovaj centar. (više…)

Nastavite čitati

INOVACIJE

Njemačka najinovativnija zemlja u svijetu

Objavljeno

 

Njemačka

Prema najnovijem Bloombergovom Indeksu inovacija za 2020. godinu, Njemačka je najinovativnija zemlja u svijetu, javlja Anadolu Agency (AA). (više…)

Nastavite čitati

INOVACIJE

Marica i Haris iz Srebrenice osmislili pametni kontejner „Smećko“

Objavljeno

 

Marica Milosavljević i Haris Mujić, 17-godišnjaci iz Srebrenice, osmislili su pametni kontejner „Smećko“ te su proteklog vikenda učestvovali na Start Me Up High School, najvećem takmičenju srednjoškolaca u BiH.

Projekt su protekle godine, koristeći se najsavremenijom tehnologijom, uz mentorstvo stručnog tima, razvijali u prostoru Futures Makerspacea, koji je u njihovom gradu otvorila Fondacija budućnosti u BiH.

Ukoliko se ostvari njihova želja da svoju ideju pretvore u djelo, bit će to prvi pametni kontejneri koje će naša zemlja dobiti.

„Naš ‘Smećko’ nagrađuje ljude koji pravilno odlože smeće. To je pametni kontejner koji radi uz pomoć aplikacije, daje poene za odložene otpatke i nakon određenog broja sakupljenih bodova daje novčanu nagradu ili popust u nekoj partnerskoj prodavnici ili kompaniji. Kod nas je to nešto novo. Vjerujemo da će ljudi početi da obraćaju više pažnje na čistu okolinu, jer sada osim zdrave životne sredine imaju i materijalne benefite od pravilnog odlaganja smeća“, pojasnili su Marica i Haris, učenici Srednjoškolskog centra Srebrenica.

Podršku za realizaciju projekta tražit će od nadležnih vlasti Srebrenice i vjeruju da će je dobiti, jer, kako tvrde, njihovi finansijski proračuni i njima idu u korist.

„Planiramo to pitanje postaviti prvo vlastima iz Srebrenice, jer bismo odatle krenuli. Sigurni smo da će nas bh. vlasti podržati, ali ukoliko to ne bi bio slučaj, vjerovatno bismo se odlučili da probamo plasirati proizvod i negdje vani“, poručili su Marica i Haris.

Reklama

Otvaranje Makerspacea u njihovom gradu otvorilo im je mnoge mogućnosti i dalo vjetar u leđa – da udruženi razvijaju ideje i ostvaruju snove.

„Otvaranje Makerspacea u Srebrenici desilo se u savršeno vrijeme za mene. Pohađam opšti smjer gimnazije i još uvijek se nisam odlučila u kojem smjeru želim započeti buduću karijeru tj. koji fakultet upisati. O većini oblasti iz svijeta IT-a nisam imala pojma, dok nisam postala dio Makerspacea. Sada se još uvijek tražim po pitanju karijere, a Makerspace i Fondacija bolje budućnosti u BiH mi mnogo pomažu u tome, jer imam jasniju sliku o nekim zanimanjima i poslovima. Sretna sam što je jedna od prvih prostorija Makerspacea otvorena baš u mojoj Srebrenici“, istakla je Marica.

Otvaranje Makerspacea je mnogo utjecalo i na Harisa.

„Pretežno iz razloga što se stvarno nisam sretao s IT sektorom prije. Iako sam za taj sektor znao i izgledao mi je veoma zanimljiv, nisam imao mogućnost sticanja novih znanja o njemu prije Makerspacea. Također, Makerspace i Fondacija budućnosti u BiH nam pružaju i mnoge druge mogućnosti kao što je bilo prisustvo na IEEE konferenciji, što vjerovatno ne bih imao priliku nikad posjetiti da nije bilo Makerspacea“, naglasio je Haris.

Pred ovim mladim inovatorima su novi izazovi, ali, spremni su se suočiti s njima, a svima onima koji su tvrdili da suživot u njihovom gradu nije moguć, poručili su: „Mi nemamo problem s tim što smo ‘različiti’, sarađujemo, družimo se, šalimo na raznim osnovama, diskutujemo i po potrebi svađamo i nerviramo jedno drugo u vezi s projektom, kao i svi normalni ljudi. Nama je sasvim normalno da sarađujemo, jer imamo zajedničke ciljeve i želju da promijenimo nešto u ovoj državi. A onima što misle drugačije želimo reći: svi ljudi na svijetu su isti, uz male, neprimjetne razlike. Treba svako da prepozna, cijeni i poštuje te razlike“.

Izvor: klix.ba

Reklama
Nastavite čitati

U trendu