Connect with us

ANALIZE

Građani BiH na internet kupovinu potrošili 2,4 miliona KM

Objavljeno

 


Online kupovina

BANJALUKA, SARAJEVO – Brojne onlajn platforme na kojima se može kupiti skoro sve, od igle do lokomotive, preplavile su internet, a ljudi zbog manjka slobodnog vremena sve češće posežu za ovim brzim načinom kupovine.

Da građani BiH ne zaostaju za ostatkom svijeta kada je riječ o onlajn šopingu, potvrđuju i podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), koji govore da su u prvih šest mjeseci ove godine u BiH zaprimljene 2.193 pošiljke koje su kupljene putem interneta.

Za ovu robu bh. građani izdvojili su 2,4 miliona KM, koliko iznosi vrijednost ocarinjene robe.

„Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne dažbine u iznosu od pola miliona KM“, rekli su u UIO BiH.

Najveći broj pošiljaka ocarinjen je u Sarajevu, zatim Banjaluci i Mostaru.

U Carinskim službama UIO BiH kažu da građani najčešće naručuju tekstilne proizvode, kao što su garderoba i obuća, ali nerijetko posežu i za kozmetičkim proizvodima.

Reklama

Ističu da je broj naručene robe ove godine u odnosu na isti period prošle godine gotovo identičan.

„Prema podacima o ocarinjenim pošiljkama u šest mjeseci 2019. godine i u istom periodu prošle godine, vidljivo je da je broj pošiljaka koje su naručene, kao i vrijednost istih, gotovo identičan. Nije bilo ni rasta ni pada broja narudžbi putem interneta“, rekli su u UIO BiH.

Napominju da se veliki broj upita građana odnosi i na narudžbu raznih suplemenata putem interneta, te da se takva roba ne može kupovati onlajn.

„Takva vrsta robe se ne može naručivati putem interneta jer je u pitanju zdravlje ljudi. Takve proizvode u BiH mogu uvoziti samo lica registrovana za obavljanje pomenute djelatnosti, gdje uvoz suplemenata prolazi sve neophodne kontrole u smislu kvaliteta pomenute robe“, objasnili su u UIO BiH.

Mišljenja građana u vezi s naručivanjem robe putem interneta su podijeljena. Dok se neke žene ne boje ni da šminku kupuju u virtuelnom svijetu, neki građani ipak nisu toliko optimistični.

Filip V. iz Banjaluke kaže da je nekoliko puta bio u iskušenju da kupi neke stvari preko interneta, ali da je ipak skeptičan.

Reklama

„Skeptičan sam jer kada vidim, na primjer, neku obuću koja mi se sviđa, više volim da je mogu isprobati, kako bih bio siguran da mi odgovara. Zbog tog nedostatka onlajn kupovine, nisam nikada ništa ni kupio putem interneta“, rekao je ovaj Banjalučanin.

Sarajka Selma H. kaže da je oduševljena kupovinom preko interneta i da skoro sve kupuje onlajn. Kako pojašnjava, razlog je uglavnom što većinu stvari koje želi ne može naći u prodavnicama, ali i zbog toga što su dosta jeftinije.

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu