Connect with us

KARIJERA

Zašto većina ljudi ne rješava prioritete?

Objavljeno

 


U posljednje vrijeme mnogo se raspravljalo o važnosti ‘to-do’ liste. Kritičari potiču na prestanak korištenja jednog od najosnovnijeg i najpoznatijeg alata za povećanje produktivnosti, sugerišući da “ultra-produktivni” ljudi jednostavno koriste svoje kalendare, da je Eisenhower Matrix metoda sastavljanja prioriteta i obveza bolja od tradicionalnog popisa te da je važnije napraviti popis onoga što nećete učiniti nego što morate učiniti.

Uprkos kritikama mnogi od nas koriste upravo ‘to-do’ liste, a nove aplikacije za sastavljanje popisa obveza i dalje se pojavljuju iako su postojale i desetljećima prije. Naime, veliki broj aplikacija podržavaju argumente kritičara, što sugeršu da još uvijek ne postoji niti jedna aplikacija ili nekoliko njih za koje ljudi misle da dobro rade, jer da postoje ljudi ne bi i dalje pokušavali osmisliti novu aplikaciju s tom svrhom.

Zašto ljudi i dalje ne koriste ‘to-do’ listu?

Ljudi koji su vrlo zaposleni neće iznova raditi stvari koje im ne pružaju zadovoljstvo, a ‘to-do’ listama često ne ispunjavaju ono željeno. Zapravo, ‘to-do’ liste ne osiguravaju dovoljno zadovoljstva koje bi ispunilo njihova očekivanja. Ljudi očekuju kako će uz pomoć toga osigurati da izvrše svoje prioritete, no to nije uvijek tako.

‘To-do’ liste su dobre za dvije stvari:

  • obuhvatanje svih obveze koje imate na jednom mjestu
  • razvrstavanje i organiziranje zadataka na način koji će vam olakšati odrađivanje svakog sljedećeg zadatka

Tamo gdje se ‘to-do’ liste ne pokazuju kao dobre i korisne, kalendari mogu biti korisniji i to je razlog zašto ljudi prestaju koristiti ‘to-do’ liste kao način organiziranja svog vremena, a koriste kalendare. Međutim, ni taj pristup nema toliko smisla, jer i kalendari također ponekad budu spori i neučinkoviti posebno u područjima u kojima su ‘to-do’ liste korisne.

Stoga, umjesto da odaberete samo jedan način povećanja produktivnosti, koristite ih zajedno. U tandemu, oni mogu učiniti ono što nitko ne može učiniti sam: može vam garantirati da ćete izvršiti sve svoje obveze u pravo vrijeme.

Reklama

Evo i kako ih koristiti zajedno:

  • Unesite sve zadatke u svoju listu te im dodijelite određen nivo prioriteta
  • Složite vaš popis obveza ovisno o visini prioriteta
  • Prije početka svako dana, proučite svoj popis obveza i rasporedite stavke od visoke do srednje razine prioriteta.

Odredite tri najvažnije obveze tog dana

Pregledajte svoj raspored kako biste utvrdili možete li ostvariti svoje glavne prioritete. Budite spremni prilagođavati svoju listu ako za to bude potrebe.
Ovi koraci funkcionišu samo ako stvorite realan raspored. Budite realni u određivanju svojih dnevnih zadataka ovisno o vremenu kojim raspolažete. Definišite svoje vrijeme za pauzu, provjeravanje e-pošte, ručak i rješavanje nekih neočekivanih zahtijeva. Ako svoje vrijeme dobro rasporedite i temeljem toga kreirate kalendar, možete očekivati čak 13 posto učinkovitije izvršavanje obveza.

Stoga, zajedno upotrijebite ‘to do’ listu i kalendar kako biste povećali šansu izvršavanja svojih prioriteta i tako povećali svoje zadovoljstvo.

 

Poslovni plus

Reklama

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

KARIJERA

Korisni savjeti ljudi koji su uspješni u svom poslu

Objavljeno

 

Ljudi koji su uspjeli da pokrenu sopstveni biznis i da budu uspešni u tome što rade izdvajaju neke od savjeta kojim su se vodili u svojoj karijeri. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Vještine koje su potrebne za svako radno mjesto

Vjerojatno ste i sami čitali oglas za neko radno mjesto i pomislili kako su zahtjevi koji se pojavljuju previsoki. Teško je pronaći posao, a svaki oglas za bilo kakvo radno mjesto traži bezbroj kvalifikacija.

Objavljeno

 

Čini vam se čudno, ali promijenilo se tržište, opis poslova, razvojem tehnologije kao i globalnog tržišta postalo je za mnoge poslove neophodno poznavanje stranih jezika, rad na računalu, prilagodljivost, organiziranost, timski rad i komunikativnost… (više…)

Nastavite čitati

U trendu