Connect with us

ANALIZE

Izvoz u Italiju pao za više od 92 miliona KM

Objavljeno

 


U prva tri mjeseca ove godine u odnosu na isti period prethodne, izvoz u Italiju pao je za više od 92 miliona KM, što je pad od oko 28 odsto.

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u prva tri mjeseca ove godine BiH je iz Italije uvezla robu u vrijednosti od 350,1 milion KM, a istovremeno izvezla 241,3 miliona KM, dok je u istom periodu prošle godine u BiH iz Italije uvezeno 417,9 miliona KM, a izvezeno 333,5 miliona KM.

„Potpuno očekivano. Italija je drugi spoljnotrgovinski partner BiH, a s obzirom na to da je tamo značajno eskalirao problem sa virusom korona, to što se dešava sa privrednom prelilo se i kod nas. Odlukom vlasti Italije dio preduzetnika je prestao da radi i njihovi dugogodišnji partneri u BiH morali su zatvoriti svoje pogone i proizvodnju“, rekao je Vladimir Blagojević, portparol Privredne komore Republike Srpske.

Mada je teško predviđati, vrlo je izvjesno da bi se pad izvoza u Italiju mogao nastaviti i u aprilu s obzirom na to da se još ne očekuje normalizacija stanja, mada postoje najave da bi u drugoj polovini ovog mjeseca mnoge italijanske kompanije mogle ponovo početi da rade.

U Italiju iz Bosne i Hercegovine najviše se izvoze obuća, neorganski hemijski proizvodi, olovo i proizvodi od olova te mašine i alati, a kada je riječ o uvozu iz te zemlje, najviše smo uvozili bakra i proizvoda od bakra, mašine i aparate, mehaničke uređaje, krzno, sirovu kožu, svilu te meso i voće.

Privrednici i proizvođači koji uglavnom posluju sa Italijom ističu da je još rano govoriti i procjenjivati šta se može očekivati s obzirom na to da sve zavisi od epidemiologa i stručnjaka koji će na kraju i reći kada je sve gotovo i kada se život može vratiti u normalnu.

Reklama

Slobodan Jovanović iz kompanije „Amiko“, koja se bavi proizvodnjom obuće, kaže da je proizvodnja u ovoj firmi obustavljena i to prije svega iz razloga otežanog snabdijevanja sirovinama te da u ovom trenutku niko ne zna koliko će trajati poremećaji na tržištu.

„Otežan je bio transport robe, ponestajalo nam je materijala za proizvodnju pa je bilo pitanje možemo li je organizovati, na kraju smo je obustavili i već dvije nedjelje ne radimo. Pokušaćemo da obnovimo proizvodnju, ali u početku je bilo dosta nesnalaženja i transportne firme su izbjegavale da idu, jer se nije znalo kako sve funkcioniše“, rekao je Jovanović ističući da, dok se god cijela situacija prije svega u epidemiološkom smislu ne smiri, teško je govoriti bilo šta.

I u Spoljnotrgovinskoj komori BiH nedavno su rekli da su najviše pogođene privredne grane koje su poslovale sa Italijom te da je samo tekstilna industrija zabilježila pad u martu od 20 odsto s obzirom na to da većina repromaterijala dolazi iz te zemlje.

Ipak, istakli su da se situacija iz dana u dan popravlja te da je sve manje problema i kada je u pitanju prevoz robe, ali i nabavka repromaterijala.

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu