Connect with us

ANALIZE

Rad od kuće za mnoge kompanije postaće standard i nakon pandemije

Objavljeno

 


I dok se kompanije širom azijskih zemalja pripremaju za vrijeme povratka u normalu, mnogi se pitaju hoće li rad na daljinu, tj. rad od kuće, biti ukinut.

Na samom početku krize sa COVID-19, mnoge firme mučile sa tehnologijom te morale na brzinu prilagoditi savremenim telekomunikacijskim normama, a poslodavci su se pitali koliko će se produktivnost i efikasnost radnika promijeniti, s obzirom na manju kontrolu nad njihovim radom.

Kirti Lad, izvršna direktorica u Meraki Executive Search & Consulting iz Hong Konga, ocjenjuje kako se rad od kuće pokazao kao vrlo efektivna opcija za poslodavce, a mnogi danas preispituju tradicionalne modele rada. Pretpostavka poslodavaca da im zaposleni mogu kvalitetno raditi samo na radnim mjestima se pokazala kao neosnovana.

„Uvriježeno mišljenje kako današnji zaposleni rade samo u vremenu dok su u kancelariji, i pod radnim vremenom, već duže vremena nije stvarna praksa. Mnogi su ionako nosili posao kući nakon radnog vremena, te završavali projekte ili se pripremali za slijedeći dan pred spavanje. Za njih, rad od kuće nije nikakva novost, niti su se morali posebno prilagođavati tome.“, objašnjava Lad, „Novitet je samo postalo masovno korištenje videokonferencija, radi potrebnih sastanaka, konsultacija te prezentacija.“

Tim Huxley, čelnik kompanije Mandarin Shipping, nije nikada bio fan rada na daljinu. Držalo ga je tradicionalno i uvriježeno mišljenje da direktna komunikacija i interakcija na radnom mjestu jedina može stvoriti kvalitetne ideje i motivisati radnike za rješavanje istih. Ali, iskustvo rada proteklih mjeseci ga je u tome razuvjerilo.

„Shvatili smo da se produktivnost našeg rada digla na viši nivo, te da se sav posao uspio i efektnije napraviti, uz veću produktivnost. Zaista nije potrebno vezati se za rad u kancelarijama od 9 do 18, ili dok šef ne otiđe.“, govori Huxley.

Reklama

Istraživanje konsultantske kompanije Gartner govori kako će tri četvrtine azijskih kompanija zadržati rad od kuće za barem 5 posto svojih zaposlenih. Uz samu produktivnost, za mnoge kompanije će to značiti i smanjivanje troškova sa manjom potrebnom za kancelarijskim prostorom i opremom, ali i smanjenim dodatcima na plazu za potrebe prevoza.

Moe Vela, iz američke agencije TransparentBusiness, objašnjava kako će mnoge kancelarije ostati prazne i nakon pandemije. Kao najvažniju stavku navodi da produktivnost rada nije bila smanjena zbog rada od kuće.

„Izgovori za uvođenje fleksibilnih modela rada polako nestaju. Pri radu na daljinu, produktivnost je narasla, zadovoljstvo radnika se povećalo, a manje ih planira traženje novog posla.“, navodi Vela, „Ovo je posebno atraktivno za generaciju milenijalaca, koji pojačano ulaze u svijet rada.“

Vela opisuje kako slika šefova koji drže motivacione govore pred stotinu zaposlenih polako ulazi u istoriju, i kompanije će morati da mijenjaju svoje modele. Čak ni monitoring vremena koji zaposleni provodi za računaeom neće biti dobar način, jer će to pokazati nepovjerenje poslodavca. Pažnja će morati da se usmjeri na same rezultate rada, izvršene projekte i slično, prenosi SEEbiz.

„Jedini problem u radu od kuće jest usamljenost. Kada ste sami veću količinu vremena, ljudi počinju osjećati pad motivacije te nedostatak ljudskog kontakta.“, objašnjava Vela, „I zbog toga niko neće moći 100 posto vremena raditi na daljinu, ali sasvim je sigurno da će se u kancelarijama raditi mnogo manje.“

bankar.me

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu