Connect with us

ANALIZE

Kako je jedan čovek uspio da stvori milion radnih mjesta?

Objavljeno

 


Kompanija „Amazon“ je znatno napredovala tokom kovid-19 krize, jer je karantin podstakao onlajn prodaju i kupovinu.

Amazon, gigant za e-trgovinu, jedan je od „profitera“ tokom aktuelne kovid-19 krize. Ipak, njegov osnivač Džef Bezos je više puta ponovio da nije zloupotrebio ovu situaciju, već je sama priroda krize pospješila onlajn kupovinu i samim tim potražnju za uslugama Amazona.

Štaviše, najbogatiji čovek svijeta, čije bogatstvo trenutno vrijedi više od 175 milijardi dolara, iskoristio je ovu priliku da proširi poslovanje u raznim zemljama svijeta, a prije svega u SAD, gdje je otvorio i na desetine hiljada novih radnih mjesta samo u ovoj godini.

Iako se radnici Amazona već dugo bune, jer zarađuju samo 15 dolara na sat, a kako kažu – rade naporno, pa su u više navrata postavljali i giljotine ispred Bezosove kuće u Vašingtonu, on je stava da je, ipak, uspio da pomogne mnogim ljudima koji su tokom krize ostali bez posla i da to treba cijeniti.

Sada analiziramo kako se kroz godine uvećavao broj radnika u najvećoj prodavnici za onlajn trgovinu. Kada se osvrnemo pet godina unazad, stvari stoje ovako: u 2016. Amazon je imao 341.400 zaposlenih, što je rast od skoro 48 odsto u odnosu na 2015. Dalje, rast koji se desio između 2016. i 2017. iznosi čak 65,7%.

Tada je Amazon imao 566.000 radnika, a godinu dana kasnije (2018) bilo ih je 647.500, dakle, tu je primetan skok za 14,4 odsto. U periodu između 2018. i 2019. broj radnika je dostigao 798.000 (rast od oko 23 odsto), da bi kompanija Amazon, prema podacima iz jula ove godine, sada brojala čak milion radnika.

Reklama

Telegraf Biznis

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu