Connect with us

ANALIZE

Stranci duplo manje tražili povrat poreza

Objavljeno

 


Povrat poreza u BiH stranci su u prvih osam mjeseci ove godine najviše tražili za robu široke potrošnje za domaćinstva, tekstil i tekstilne proizvode, a najviše su kupovali građani susjednih zemalja Srbije, Hrvatske i Crne Gore.

Podaci su ovo Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, koji pokazuju da su strani državljani u prvih osam mjeseci ove godine tražili daleko manje povrata poreza nego u prošloj godini za isti period, a razlog toga je i manja kupovina.

„U toku osam mjeseci ove godine strani državljani podnijeli su 143.132 zahtjeva za povrat PDV-a u BiH u iznosu od 6,3 miliona KM. Ukupna vrijednost robe koju su strani državljani u pomenutom periodu kupili i iznijeli iz BiH iznosi 43,7 miliona KM“, kažu u UIO BiH.

Oni kažu da su u prošloj godini za osam mjeseci strani državljani u BiH podnijeli 261.116 zahtjeva za povrat PDV-a u ukupnom iznosu od 12,1 milion KM.

„Razlog ovako velikog smanjenja broja zahtjeva za povrat PDV-a stranih državljana je vanredna situacija uzrokovana virusom korona i činjenicom da su bila ograničenja u prelasku državne granice“, istakli su u UIO BiH.

Oni su dodali da su zahtjevi za ovjeru istupanja robe iz BiH koje su podnosili strani državljani najviše registrovani na graničnim prelazima Orašje, Izačić, Hukića Brdo, Gradiška, Brčko, Šamac, Uvac, Ivanjica i Gorica.

Reklama

U UIO BiH pojasnili su da pravo na povrat PDV-a u BiH imaju fizička lica koja nemaju prebivalište u BiH te da ta lica imaju pravo na povrat PDV-a na dobra koja kupe u BiH i ta ista dobra iznesu u prtljagu sa sobom izvan carinskog područja BiH.

Napomenuli su da se pravo na povrat PDV-a ne odnosi na iznesena mineralna ulja (petrolej, dizel gorivo i slično), alkohol, alkoholna pića i prerađevine od duvana.

Murisa Marić iz Udruženja građana DON Prijedor kaže za „Nezavisne“ da je pandemija virusa korona definitivno smanjila kupovinu u BiH te da su time smanjeni i zahtjevi stranaca za povrat poreza u BiH.

„U ovom periodu i pred početak septembra, kada i u regionu počinje školska godina, veliki broj ljudi je dolazio u BiH i kupovao sve neophodno za školu, od školskog pribora do obuće i odjeće. Bilo je takve kupovine i ove godine, ali ne kao u ranijim godinama, kada su iz Hrvatske dolazili na jednodnevni izlet na Kozaru te usput kupovali stvari u Prijedoru“, rekla je Marićeva i dodala da je proteklih godina iz nekih zemalja regiona bilo organizovanih izleta za kupovinu po gradovima BiH, što ove godine nije slučaj.

Ona kaže da je, bez obzira na koronu i cijenu testa, bilo određenih kupovina u BiH, jer su građani u regionu pravili računicu i uvidjeli da im se i sa plaćenim testom na koronu isplati doći i kupiti u BiH.

„Stranci najviše kupuju kod nas obuću i tekstil. Za bijelu tehniku se rjeđe odlučuju iz razloga popravki i onoga što nosi garancija vezana za bilo koji tehnički proizvod“, rekla je Marićeva i dodala da je smanjenom broju zahtjeva za povrat poreza u BiH i manjoj kupovini kumovao i manji dolazak bh. dijaspore.

Reklama

Igor Gavran, ekonomski analitičar, kaže za „Nezavisne“ da je takvo stanje odraz smanjenog broja turista, posebno u periodu kada niko osim naših državljana nije mogao ući u BiH.

„Čak i u periodu kada je ulazak omogućen prvo državljanima Srbije, Hrvatske i Crne Gore, a potom uz određene uslove i ostalima, mnogi su se ustručavali da uđu u BiH s visokim rizikom zaraze. Realno je očekivati da najveći dio zahtjeva za povrat ostane od građana ove tri države i u narednom periodu uz blagi rast, jer će pogotovo oni iz Hrvatske imati interes da kupuju jeftiniju robu u BiH“, kaže Gavran.

Dodao je da je sigurno i da je broj zahtjeva naših državljana za povrat PDV-a u inostranstvu drastično smanjen, jer se još ne može slobodno putovati.

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu