Connect with us

ANALIZE

Kina iz korone izlazi još jača, rekordno rastu investicije

Objavljeno

 


Kina je iz korone izašla još jača, što potvrđuju vijesti o povećanju direktnih stranih ulaganja u tu zemlju, čija će ekonomija jedina među velikima ove godine porasti za gotovo dva posto.

Prema zvaničnim kineskim izvorima, strane direktne investicije (SDI) u Kinu zabilježile su rast od januara do kraja septembra za 2,5 posto u odnosu na isti period 2019. uprkos pandemiji.

Samo u septembru, SDI su iznosile 14 milijardi dolara, što je skok od čak 25 posto u odnosu na prošlogodišnji septembar, a rast stranih ulaganja bilježi se u kontinuitetu od aprila. U oktobru je povećanje direktnih stranih investicija bio 18 procenata, piše Fajnenšel tajms.

Štaviše, u kineskom Ministarstvu trgovine smatraju da investitori na njihovu zemlju sada gledaju kao na „sigurnu luku“ i navode da kompanije poput BMW-a, Simensa, LG-a i Tojote planiraju tamo velika ulaganja.

Analizirajući globalni trend vezan za kineski oporavak i ekonomski bum nakon svladavanja epidemije virusa korona, FT navodi nekoliko drugih primjera iz sektora logistike. Grupa Ajvanho Kembridž, koja ulaže širom svijeta u ime penzionog fonda Kvebeka, investirala je u junu u Kini u imovinu u vrijednosti od 400 miliona dolara, a u kineski logistički sektor je posljednjih godina već uložila oko dvije milijarde dolara.

Kompanija J.P. Morgan Aset Menadžment je ove godine ušla u 600 miliona dolara vrijedno mješovito preduzeće s kineskom logističkom firmom Nju izi, a u ime sjevernoameričkih, evropskih, bliskoistočnih i azijskih investitora, dodaje FT, a prenosi portal Novac.

Reklama

Dobar primjer je i njemački proizvođač industrijskih robota Han Otomejšen koji planira da investira milione evra u novu fabriku u Kini tokom iduće tri godine, ne bi li, kako piše Rojters, iskoristio činjenicu da se kineska privreda oporavlja od krize mnogo brže od drugih.

„Ako želimo da rastemo zajedno s kineskim tržištem, moramo tamo da proizvodimo“, objašnjava izvršni direktor Frank Konrad, pošto je njihovim robotima „made in Germany“ teško da se probiju na kinesko tržište koje vlasti sve snažnije štite raznim barijerama. Cilj im je da u Kini do 2025. godine ostvaruju četvrtinu svojih prihoda, a trenutno su na deset posto.

S druge strane, zanimljvo je da kineske direktne investicije u inostranastvu, koje su doslovno cvjetale u periodu od 2015. do 2017, izazivajući tada veliku zabrinutost u Evropi i SAD, već neko vrijeme ne rastu, štaviše opale su. Najveći investitori u Njemačkoj su sada Sjedinjene Države, zatim Britanija i Švajcarska, a tek onda Kina.

Azijski div je prošle godine ispao iz top tri strana investitora u toj zemlji prvi put u deset godina.

Prema podacima koje iznosi FT, pozivajući se na jedan kalifornijski tink tenk, lani su kineske direktne investicije u svijetu iznosile 77 milijardi dolara, što je pola od iznosa realizovanog 2017. godine.

To je dobrim dijelom posljedica političkih odluka kineskih vlasti koje su ograničavale odliv kapitala i poslovne poteze svojih velikih kompanija u inostranstvu, te trgovinskog rata koji je nastupio s dolaskom Donalda Trampa na čelo SAD, dok su istovremeno olakšale ulazak stranom kapitalu u raznim sektorima, pogotovo u finansijskom, dodaje se u tekstu.

Reklama

Kao rezultat takve aktivnosti i priliva stranog kapitala kineska valuta juan je trenutno na najvišim nivoima u odnosu na one zabilježene posljednjih godina, a eknomija im raste dok u ostatku svijeta pada.

Iznos direktnih stranih investicija koje su ušle u Kinu u periodu januar-septembar ove godine već je premašio 100 milijardi dolara. Kako navode u UNKTAD-u, tijelu Ujedinjenih nacija, većina SDI u Kini se odnosi na visokotehnološke industrije, piše Fajnenšel tajms.

Tanjug

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu