Connect with us

ANALIZE

Koliko je potrebno raditi da bi se priuštio novi iPhone 12

Objavljeno

 


Frankfurter Allgemeine Zeitung piše o istraživanju na internetskom portalu Verivox, koje je u posljednje dvije godine istraživalo koliko ljudi u različitim zemljama svijeta treba raditi kako bi priuštilo iPhone pametni telefon.

Slična kalkulacija iz 80-ih postoji i za McDonald““sov hamburger. Telefon i hamburger vrlo su pogodni za takva istraživanja: riječ je o homogenim proizvodima koji rade približno isto u svakoj zemlji.

– Izračun takozvanog iPhone indeksa je jednostavan, a rezultati su iznenađujući. Cijena najnovijeg modela iPhone 12 uspoređuje se s nacionalnim bruto prihodom. Potrošačima u Njemačkoj treba prosječno osam radnih dana da zarade za trenutni iPhone 12 sa 64 gigabajta memorije. Prvi na listi su građani Lihtenštajna kojima su potrebna tri radna dana za ovu nabavku, dok je posljednja na listi Moldavija, gdje ljudi moraju u prosjeku raditi 85 dana za novi iPhone.

Istraživanjem nisu obuhvaćene neke od zemalja regiona među kojima je i Bosna i Hercegovina.

Iznenađujuće je, pišu frankfurtske novine, da su ovi uređaji postali skuplji u nekim „siromašnim“ zemljama nego u „bogatim“.

– Dok u Njemačkoj iPhone 12 košta 876 eura, njegova cijena u Sjevernoj Makedoniji iznosi 1.061 euro. I bez razmatranja činjenice da bivša jugoslovenska republika ima jednu od najslabijih ekonomija i da se mora boriti sa lošom infrastrukturom i velikom nezaposlenošću. Stanovnik te zemlje s dva miliona stanovnika, koji iPhone želi imati po svaku cijenu, u prosjeku mora raditi 76 dana da bi ga kupio, nešto manje od građana Moldavije. – Appleov pametni telefon slično je skup u Grčkoj, Švedskoj ili Mađarskoj, gdje košta preko 950 eura, prenosi DW.

Reklama

Prema portalu Verivox, cijene se razlikuju uglavnom zbog poreza i uvoznih carina, piše FAC.

Apple često nudi drugačiji asortiman u zemljama s manjom kupovnom moći, ali ne smanjuje maloprodajne cijene. Istraživanje takođe pokazuje da u šest zemalja prosječni mjesečni prihod nije dovoljan za kupovinu iPhonea.

Rusi sa mjesečnom platom mogu kupiti 0,9 uređaja, Turci 0,8, a Crnogorci 0,7. Građani Sjeverne Makedonije i Moldavije mogu zaraditi jedva upola manje ovog modernog pametnog telefona. S druge strane, potrošači u Švicarskoj i Norveškoj mogu kupiti sedam novih iPhonea mjesečno, a građani Lihtenštajna čak devet, piše Frankfurter Allgemeine Zeitung.

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu