Connect with us

ANALIZE

U Srpskoj odlični rezultati u septembru i oktobru

Objavljeno

 


Republika Srpska je u spoljnotrgovinskom poslovanju sa inostranstvom u septembru i oktobru ove godine ostvarila odlične rezultate koje karakterišu veći izvoz robe uz istovremeno smanjenje uvoza u odnosu na septembar i oktobar prošle godine, rečeno je Srni u Republičkom zavodu za statistiku.

U septembu ove godine ostvareni izvoz bio je veći za 1,6 odsto nego u septembru prošle godine, dok je izvoz ostvaren u oktorbru ove godine bio veći za 3,3 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Uvoz robe je u septembru smanjen za 1,6 odsto u odnosu na septembar, dok je vrijednost uvoza iz oktobra ove godine manja za 4,3 odsto nego u oktobru prošle godine.

Sve to je rezultovalo i time da Srpska u septembru i oktobru prošle godine ima veću pokrivenost uvoza izvozom nego u cijeloj prošloj godini.

Pokrivenost uvoza izvoom u Srpskoj u prošloj godini bila je 75,5 odsto, dok je taj procenat u septembru ove godine bio 80,4 odsto, a u oktobru 80 odsto.

U Republičkom zavodu za statistiku ističu da odlični rezultati spoljnotrgovinske razmjene u septembru i oktobru dobivaju još više na težini ukoliko se uzme u obzir cjelokupna situacija sa pandemijom virusa korona, naglašavajući da su tom doprinijeli i sve bolji u prerađivačkoj industriji Srpske koja sa 85,2 odsto čini okosnicu izvoza.

Reklama

Prema podacima ovog Zavoda, Srpska je za prvih deset mjeseci ove godine ostvarila ukupan obim spoljnotrgovinske razmjene od 3,71 milijardu dolara, dok je pokrivenost uvoza izvozom bila 75,4 odsto.

Vrijednost izvoza za prvih deset mjeseci ove godine bila je oko 1,6 milijardi dolara i manja je za 8,3 odsto nego u istom periodu prošle godine, dok je vrijednost uvoza za prvih deset mjeseci bila skoro 2,12 milijardi dolara i manja je za 7,3 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period.

Srpska je za deset mjeseci ove godine /od 1. januara do 31. oktobra/ najveći obim spoljnotrgovinske razmjene od 618,2 miliona dolara ostvarila sa Srbijom, zatim 521,4 miliona dolara sa Italijom, te blizu 370 miliona dolara sa Njemačkom.

Ekonomista Stefan Markićević rekao je Srni da su ovakvi rezultati, i za svih deset mjeseci, kao i dobri rezultati spoljnotrgovinskog u septembru i oktobru, ostvareni u prvom redu povećanom obimu robne razmjene Srpske sa EU, najvažnijeg spoljnotrgovinskog partnera Srpske.

Prema njegovim riječima, to je uslovljeno dinamikom oporvka od posljedica pandemije virusa korona, posebno kapaciteta prerađivačke industrije zemalja EU, pošto je značajan broj privrednih subjekata iz Srpske u određenim poslovnim vezama i odnosima sa svojim inoprtnerima iz tih zemalja.

– Iako su vrijednosti negativne, odnosno registrovan je pad obima izvza i uvoza, potrebno je istaći da se taj procentualni pad smanjuje u odnosu na podatke iz proljećnog perioda kada je udar negatvnih efekata pandemije bio najžešći. To pokazuje da se stvari kreću naprijed i to je dosta ohrabrujuće – naveo je Markićević.

Reklama

On je podsjetio da je do godinu dana unazad Srpska imala suficit u spoljnotrgovinskom poslovanju sa EU, dodajući da je još rano pronozirati da li će i kada taj suficit ponovo biti ostvaren, jer je još uvijek nepoznanica koliko dugo i kakve će još efekte imati pandemija virusa korona.

Preuzeto: RTRS

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu