Connect with us

ANALIZE

Industrija igračaka u BiH, izvoz sustiže uvoz

Objavljeno

 


Tokom prošle godine u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno igračaka u iznosu od 112.880.136 KM, potvrdili su za „Nezavisne“ u Upravi za indirektno oporezivanje BiH.

Prema njihovim riječima, tokom 2020. godine u BiH je uvezeno igračaka za sumu od 83.322.067 KM.

„U 2021. godini najviše je uvezeno igračaka pod tarifom tricikli, romobili, automobili s pedalama i slične igračke s točkovima, kolica za lutke, lutke i druge igračke za 46.931.256 KM, zatim slijedi uvoz konzola za video-igre i aparata, proizvoda za sajamske, stone ili društvene igre, uključujući flipere, bilijar i ostalo za 34.623.094 KM, te proizvodi i oprema za sve vrste fizičkih vježbi, gimnastiku, atletiku i druge sportove za 22.846.758 KM“, stoji u podacima UIO BiH.

Prema ovim podacima, najviše se u toku prošle godine uvozilo igračaka iz Kine, i to 6.114.913 kilograma, ukupne vrijednosti 60.441.946 KM.

„Nakon Kine, slijedi uvoz igračaka iz Austrije, i to 329.976 kilograma, ukupne vrijednosti 16.686.259 KM“, kazali su u Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.

S druge strane, iz UIO BiH su potvrdili da je tokom prošle godine izvezeno igračaka u iznosu 73.761.193 KM.

Reklama

„Najviše igračaka je tokom prošle godine izvezeno u Njemačku, i to 1.599.280 kilograma, ukupne vrijednosti 25.609.164 KM. Zatim slijedi izvoz u Austriju, i to 281.883 kilograma, ukupne vrijednosti 9.148.781 KM, pa u Nizozemsku, 1.291.932 kilograma, vrijednosti 7.271.851 KM“, naveli su u UIO BiH.

Dodali su da je izvoz tokom 2020. godine bio nešto manji i iznosio je 58.541.413 KM.

Iz Agencije za nadzor nad tržištem Bosne i Hercegovine kazali su da je tokom prošle godine s tržišta povučeno 15.702 komada igračaka, i to 15.641 pakovanje drvenih bojica i 61 komad dječjih lutaka.

„Dječje lutke su povučene s tržišta zato što je laboratorijskim ispitivanjem utvrđeno da sadrže ftalate u koncentraciji većoj od 0,1 odsto mase plastificiranog materijala, što nije u skladu s Odlukom o ograničenju stavljanja na tržište igračaka i proizvoda za djecu koji sadrže ftalate. Drvene bojice su povučene s tržišta zato što je laboratorijskim ispitivanjem utvrđeno da je migracija hroma (VI) veća od 0,053 mg/kg, što nije u skladu sa zahtjevima propisanim u standardu BAS EN 71-3:2020“, naveli su iz ove agencije.

Dodali su da su igračke koje su povučene s tržišta tokom prošle godine bile najčešće porijeklom iz Kine, i to oko 70 odsto, te Turske, Austrije i Francuske.

Iz radionice koja se bavi proizvodnjom igračaka pod nazivom Drvene igračke „Pera Djetlić“ iz Banjaluke su nam rekli da se bave proizvodnjom igračaka skoro 10 godina, te su uglavnom zastupljeni na području Bosne i Hercegovine.

Reklama

„Radimo s prirodnim materijalima, i to s drvetom i bojama na bazi vode. Koristimo topolu, brezu, jelovinu i hrast, uglavnom sušene i obrađene materijale. Suprug i ja sami iscrtavamo, mjerimo, siječemo i kompletan rad je ručni. Naše igračke su krupnije, uglavnom za igraonice i opremanje dječjih soba, kao što su drvene kuhinjice, igračke za ljuljanje, radionice, stolice, stolovi, kreveti i ostalo“, kazala je za „Nezavisne“ Jovana Abutović iz ove radionice.

Dodala je da je pandemija virusa korona pozitivno uticala na njihov rad.

„Ljudi su uglavnom bili zatvoreni u kućama, nije bilo vrtića ni škole, te su se okrenuli prema nekim zdravijim navikama, pa su počeli da kupuju drvene igračke i namještaj“, zaključila je Abutovićeva.

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu