Connect with us

ANALIZE

Koliko su cijene „napuhale“ bh. izvoz i uvoz

Objavljeno

 


Bosna i Hercegovina u 2021. godini u poređenju sa prethodnim godinama zabiljažila je vrijednosno znatno veći izvoz nego količinski, što upućuje da je izvozni rezultat dobrim dijelom zasnovan na rastu cijena roba na tržištu pod uticajem pandemije, izvještava Indikator.ba.

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH bh. izvoz je za jedanaest mjeseci 2021. godine iznosio 13,2 mlrd KM i za 22 posto je veći nego u cijeloj 2020. godini.

Istovremeno, količinski je izvezeno robe u vrijednosti 8,49 milijardi kilograma, što je svega 1,4 posto više nego u 2020. godini, a -3,4 posto manje nego u pretpandemijskoj 2019., kada je izvoz iznosio 8,79 mlrd kilograma.

Kao što je poznato u pandemiji su zbog poremećenih lanaca snabdijevanja i povećane potražnje rasle cijene mnogih roba, a posebno se to odnosi na metale, energenete poput električne energije, nafte i gasa i drugog što je
uticalo na vrijednosno veći izvoz i uvoz.

Mnoge je iznenadila vijest da je Aluminij ponovo u vrhu vodećih bh. uvoznika i izvoznika u zemlji, mada radi sa znatno smanjenim kapacitetom nego što je to nekada bilo.

Njegove performanse u 2021. je „napuhala“ i veća cijena aluminija i obojenih metala općenito na tržištu.
Tako podaci Vanjskotroginske komore BiH pokazuju da je za jedanaest poršlogodišnjih mjeseci iz BiH izvezeno 129,0 miliona kilograma aluminija i proizvoda od aluminija za koji je istrženo 821,6 miliona KM.

Reklama

U 2020. godini BiH je izvezla ove sirovine i proizvoda na njegovoj bazi 66,49 miliona kilograma, a zarađeno je „svega“ 301,1 milion KM, dok je u 2019. godini za 102,5 miliona kilograma dobijeno na stranim tržištima 543,2 miliona KM.

Iz ovih podataka vidljivo je da zarada od izvoza aluminija u 2021. godini bila puna veća u odnosu na prethodne godine nego što su bile izvezene količine, što se može pripisati većoj cijeni ovog proizvoda.

Uticaj cijena na izvoz može se takođe vidjeti na gvođžu i čeliku kojeg smo izvezli u količini od 733,88 miliona kilograma za jedanaest mjeseci 2021. godine, a za koje je istrženo 770,5 miliona KM.

Zarada od izvoza istih proizvoda u 2019. godini bila je znatno „mršavija“ 575,7 miliona KM, mada je količinski izvoz bio neznatno manji 716,8 miliona kilograma. U 2020. je za 631,1 milion kilograma, zarađeno tek 459,2 miliona KM na ovim proizvodima.

Ista situacija je sa uvozom, koji je također bilježio eksplozivan rast između ostalog potaknut i cijenama te je za jedanaest mjesci 20121. godine iznosio 19,7 mlrd KM i vrijednosno bio veći za 14,7 posto nego 2020., ali je količinski bio manji za – 0,3 posto nego u 2020. godini i čak -12,3 posto nego u 2019. godini.

Primjerice, na uvoz mineralnih goriva, mineralnih ulja i proizvoda za 11 mjeseci 2021. godine BiH je potrošila 2,32 mlrd KM za 3,18 mlrd. kilograma, dok je u 2020. godini za iste ove proizvode izdvojila „svega“ 1,64 mlrd KM, u nešto manjoj količini od 3,05 mlrd kilograma.

Reklama

U 2021. godini za 3,53 mlrd kilograma ovih proizvoda plaćeno je 2,75 mlrd KM.

Ova gruba analiza pokazuje da je uticaj cijena proizvoda na rezultate u vanjskotrgovinskoj razmjeni bio znatan, mada treba priznati i da je oporavljena privreda ostvarila dobre rezultate koji su bili pogoršani u pandemijskoj 2020. godini.

Naravno, na količinske i vrijednosne promjene u vanjskotrgovinskoj razmjeni nisu samo uticale cijene.

Neka serioznija analiza mogla bi pokazati da li je i u kojoj mjeri bilo promjene u strukturi razmjene i koliko je ne ukupnir ezultat uticao veći ili manji uvoz proizvoda sa većom dodannom vrijednošću.

Indikator.ba

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu