Connect with us

LIDERSTVO

5 razloga zašto su zadovoljni zaposleni produktivni zaposleni

Svaki poslodavac teži tome da ima što produktivnije zaposlene. Takođe većina menadžera pročitala je makar jedan savet na Internetu koji se bavi ovom temom i koji se bazira na jednoj osnovnoj ideji – ključ produktivnosti leži u zadovoljstvu zaposlenih.

Objavljeno

 


poslodavaczaposleni

 

 

poslodavaczaposleni

 

Ključ motivacije nije uvijek do poslodavca, prvo se zaposleni mora „pronaći“ u poslu koji radi; ako je problem suštinski u tome da ne voli svoj posao, maltene ništa ne može uticati na njegovo (ne)zadovoljstvo.

Ako želite da vaši zaposleni obavljaju više zadataka na poslu, a da pritom kvalitet njihovog rada ne ispašta, trebali bi da pravite prioritete, da bilježite kako trošite vrijeme, pravite liste obaveza, koristite planer, itd, itd. Ove metode su dobre, ali uglavnom nisu dovoljne. 

Najefektivniji način da se produktivnost na poslu poboljša je da zaposleni budu zadovoljni. Ni jedan sistem, alat ili metoda ne mogu da se porede sa nivoom produktivnosti koji se može dobiti ako zaposleni zaista, iskreno uživaju u svom poslu i zadovoljni su u svojoj firmi.

Reklama

Gore navedene metode zaista mogu poboljšati produktivnost na radnom mestu, međutim, ako ih primjenite na posao ili u kancelariji u kojoj zaposleni nisu srećni, samo pokušavate da popravite nešto na površini, dok je sama suština problema mnogo dublja.

Da li ste znali da su, prema jednom stranom istraživanju, zadovoljni zaposleni:

  • DVA puta produktivniji
  • Ostaju PET puta češće duže na poslu
  • ŠEST puta energičniji
  • Uzimaju bolovanje DESET puta manje
  • Pomažu svojim kolegama 33% više od kolega koji su manje srećni
  • Pokreću pitanja o rezultatima rada 46% češće
  • Postižu svoje ciljeve čak 31% češće
  • Motivisaniji su čak 36% više

Zašto dakle u zadovoljstvu zaposlenih leži ključ produktivnosti?

Razloga ima puno, a ovo su najbitniji:

  1.  Zadovoljni zaposleni manje brinu o tome da će napraviti grešku, pa ih manje i prave. Na greškama se uči, a oni zaposleni koji su zadovoljni, ne optrećuju se previše kada naprave neku. Jednostavno prihvate to kao grešku, nauče šta treba i kako treba za ubuduće i nastave dalje. To vodi do manje grešaka kasnije, ali i razvijanja zaposlenih, tima, pa nužmo i boljeg rada.
  2. Zadovoljni zaposleni donose bolje odluke. Kada su ljudi nesrećni rade stalnom stanju napetosti. Time se smanjuje njihov fokus, ne vide „krupnu sliku“ ili veliki cilj, te donose brze i često pogrešne odluke. Suprotno, zadovoljni zaposleni donose odluke tako što se bolje informišu i potrude da saznaju što više o krajnjem cilju svog rada.
  3. Zadovoljni zaposleni traže rješenja za probleme umjesto da se na njih žale. Kada niste zadovoljni na poslu svaka prepreka na koju naođete vam djeluje visoka kao planina, iako to vjerovatno nije. Ljudski je da to odmah vodi do nerviranja i kukanja, ali ljudi koji su na svom poslu zadovoljni – prvo razmišljaju kako da problem riješe sami. I često to i čine!
  4. Zadovoljni, pozitivni ljudi se bolje slažu sa ljudima oko sebe i sa njima je lakše raditi. Ovo u kancelariji odmah donosi: bolji timski rad, bolju komunikaciju, zadovoljnije klijente, bolje rezultate prodaje (ukoliko imate sektor komercijale).5. Zadovoljni zaposleni su i kreativniji, a to je posebno bitno ako se rad vaše kompanije zasniva na novim idejama. Prema jednom istraživanju, ako su ljudi zadovoljni i dobro raspoloženi veće su šanse da će biti kreativni tog dana, pa čak i narednog, bez obzira kakvog su raspoloženja tog drugog dana. Zadovoljsto čini da budemo fleksibilniji, da razmišljamo i smišljamo originalne ideje.

Očigledno je da postoji jaka veza između zadovoljstva zaposlenih i produktivnosti. I ne samo da postoji veza, već je ona dvosmijerna: zadovoljni zaposleni su produktivniji, a biti produktivan nas isto tako čini zadovoljnim.

Samim tim, nužno je postaviti pitanja:

Da li znate koliko su vaši zaposleni zadovoljni?

Da li razmišljate kako biste ih mogli motivisati, povećati njihovu produktivnost i poboljšati radnu atmosferu?

Reklama

Gdje se „nalazi“ vaše preduzeće? Kakvi su međuljudski odnosi, radni uslovi, razvojne mogućnosti? Kolika je lojalnost vaših zaposlenih?

Napravite malo anonimno istraživanje kako biste otkrili šta je to što vam nedostaje, a šta je dobro. Istraživanje je prvi korak ka zadovoljnijim zaposlenima, a samim tim i produktivnijim zaposlenima. Rezultati istraživanja će vam pomoći da otkrijete uzroke nezadovoljstva zaposlenih, njihovim potrebama, stavovima o organizaciji posla i sl. Kada otkrijete uzrok problema, možete potražiti savjete kako riješiti probleme i postići zadovoljstvo zaposlenih, a samim tim i unaprijedili posao.

 

 

 

 

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu