Connect with us

LIDERSTVO

Većom platom i poštovanjem možete motivisati zaposlenike

Jedan od ključnih faktora upravljanja ljudskim potencijalima je motivacija zaposlenika. Često se postavlja pitanje kako motivirati zaposlenike i na taj način pridonijeti boljem funkcioniranju kompanije. Načina je mnogo, kaže za Akta.ba portala Jesus Vega, nekadašnji direktor Zara Inditexa i jedan od najtraženijih govornika, koji je govore držao u preko 20 država svijeta.

Objavljeno

 


Jesus Vega

 

Jesus Vega„Ono što prvo treba da razmislimo, jeste kako bismo željeli da se mi tretiramo, odnosno šta bi bilo to što bi nas motivisalo da bolje radimo“, kaže Vega, pojašnjavajući kako je za motivaciju zaposlenika jako važno da rade na zanimljivom projektu, jer je projekat nešto što nas sve vodi, nešto što nam drži interesovanje.

 

Poštovanje i slušanje

Pored navedenog kaže kako trebamo biti i pravedno plaćeni.

„Ukoliko nismo pravedno plaćeni, bez obzira koliko je zanimljiv projekat ne može nas održati na tom radnom mjestu. Još jedna stvar koja je najjednostavnija i koja je najmanje primijenjena u radnim odnosima, jeste poštovanje. Vrlo često u organizacijama nedostaje poštovanja koje se može jednostavno pokazati na način što slušamo ljude i uključujemo ih u ono što radimo pa čak i u odluke. Poštovanje je jedan od ključnih sastojaka za motiviranje ljudi“, pojašnjava Vega.

Osvrćući se na plaćanje ljudi, kaže kako bismo zadržali zaposlenike moramo im dati malo veće plate od prosječnih na tržištu.

Reklama

„Ukoliko platite malo više možete očekivati i malo više truda. Ukoliko firma postiže pozitivne rezultate, onda menadžer ne može zaposlenicima dati fiksnu platu. Ljude treba nagraditi da se oni osjećaju kao dio sna, odnosno dio tog uspjeha“, dodaje Vega.

Smatra kako sama plata nije dovoljna za motivaciju.

„Radnicima treba omogućiti da učestvuju u kompaniji putem dionica, odnosno da određena vlasnička struktura bude tako postavljena da jedan dio dionica može pripasti radnicima, kako bi i oni osjećali da imaju vlasništvo nad kompanijom, što i jeste motivacijski faktor i preduslov da kompanija uspije.“

 

Na pitanje koliko je dobro ili loše često mijenjati kompanije, Vega kaže kako ne vjeruje u koncept radnog mjesta na određenoj poziciji u određenoj kompaniji. Smatra kako se trebamo odmaknuti od ustanjenog koncepta i razmišljati o izazovima.

 

Reklama

Muzejsko poslovanje

„Živimo u jednom vremenu gdje koncept radnog mjesta za cijeli život i duži niz godina nije primjenjljiv jer jer se sve brzo mijenja od društva, ekonomije do tehnologije. Nekad je to moglo biti tako, danas moramo biti fleksibilniji. Danas živimo u brzini, neizvijesnosti, tako da radna mjesta više nisu izvjesna stoga se trebamo voditi izazovima“, naglašava Vega, preporučujući svima da iskoče iz kutije u kojoj se nalaze, i ustanjenih koncepata fiksnog stalnog radnog mjesta. Kao profesionalci, navodi trebamo ići ka novim riješenjima, novim prijedlozima jer je to bit današnjeg zaposlenja.

Menadžerima današnjice ovaj vrhunski stručnjak poručuje da se ne kriju iza svoje vizitke. Poziva ih da pokažu svoju humanost.

„Ljudima koji rade za vas je potrebno da vide vaše ljudsko lice, da ste osoba od povjerenja. Ne upuštajte se u ono što je fiksno i zadano, iskoračite iz tog kalupa. Pitajte, slušajte, mijenjate… Učiti od startupa, malih poduzetnika, novih ideja, mladih ljudi koji su ključ novog biznisa, ključ ekonomije koja se stalno mijenja. Upravo zato što velike kompanije ne uče od novih ideja se suočavaju sa problemima. Stoga odmaknimo se od muzejskog pristupa poslovanja“, kaže jedan od najtraženijih motivacionih govornika, koji je prošle sedmice u Sarajevu u okviru najveće regionalne Leadership i Talent konferencije DRIVE 2017. održao dvije zanimjive radionice.

 

Izvor: Akta.ba

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu