Connect with us

ANALIZE

U čemu je tajna uspjeha češke ekonomije i šta bi BiH mogla prepisati

Objavljeno

 


Prag, Češka

Prema dostupnim podacima Agencije za statistiku BiH i Federalnog zavoda za statistiku, 2018. godina bit će uspješna s aspekta industrijske proizvodnje i izvoza. Prema podacima za prvih 11 mjeseci, izvoz iz BiH iznosio je 10,97 milijardi KM i za 8,3 posto je veći nego u istom periodu 2017.

Najviše se izvozilo u zemlje EU i CEFTA-e. Tradicionalno prednjači izvoz u Njemačku sa 1,625 milijardi KM, Hrvatsku 1,35 milijardi, Italiju 1,26 milijardi, Srbiju 1,14 milijardi, Sloveniju 974 miliona KM, Austriju 957 miliona… Izvoz prerađivačke industrije iznosio je 9,8 milijardi i za 8,4 posto je veći.

Realni sektor

Ali, kada analiziramo razvoj češke ekonomije, kao i vanjskotrgovinsku razmjenu između BiH i Češke, dolazimo do zaključka da saradnja između kompanija dvije zemlje može biti i bolja.

Izvoz BiH u Češku iznosio je 193 miliona KM i za 28,8 posto je veći nego u istom periodu 2017.

Reklama

„Treba istaći da se radi o ekonomiji na koju se sigurno BiH može ugledati. Poznato je da Češka posljednjih godina važi za jednu od najstabilnijih ekonomija, s najmanjom nezaposlenošću u EU i konstantnim rastom. Ekonomije koje su bazirane na realnom sektoru, to jest proizvodnji te izvozu, najbezbolnije su prevazišle posljednju ekonomsku krizu od prije desetak godina. Upravo je češka ekonomija fokusirana na proizvodnju i izvoz, a najznačajnija je metalurgija, metalska i automobilska industrija. Češke kompanije svoja su izvozna tržišta pronašle u Njemačkoj, Slovačkoj i Francuskoj, a njihova konkurentnost je na zavidnom nivou“, pojašnjava Almin Mališević, direktor Sektora za industriju i usluge PKFBiH za Dnevni avaz.

Petina automobila proizvedenih u EU, proizvede se u Češkoj. Najveća snaga njihove automobilske industrije je „Škoda“ koja je dio VW grupacije. Tu su i južnokorejski „Hyundai“, kao i „Toyota“ i PSA grupacija – „Peugeot“ i „Citroen“.

Postoje najave da će BMW u ovoj zemlji imati svoj veliki razvojni centar. Veliki doprinos češkoj ekonomiji daju i proizvođači komponenti za automobilsku industriju. Postoji više od 500 kompanija u Češkoj koje zapošljavaju hiljade radnika.

Važno je spomenuti da je, ne tako davno, Češka prošla tranziciju, izgubila tržišta i zapala u veliku krizu, te je setom mjera uspjela potaknuti samozapošljavanje i nametnuti se na tržištu unutar EU.

Potencijal postoji

Bosna i Hercegovina kao država s dugom industrijskom tradicijom, upravo u metalskoj i automobilskoj industriji, konkretnim mjerama trebala bi podržati prerađivačku industriju i na taj način iskoristiti potencijale koji još postoje.

Reklama

„BiH bi se mogla ugledati na porezni sistem koji je češkoj ekonomiji dao vjetar u leđa, smanjenjem opterećenja na plaće radnika i smanjenjem birokratskih procedura, povećati priliv investicija, zapošljavanje ali i najvažnije, sačuvati mladu i produktivnu radnu snagu“, kaže Mališević.

Set mjera koje brzo mogu donijeti pozitivne efekte

Imajući u vidu značaj prerađivačke industrije u FBiH, u Sektoru za industriju i usluge Privredne komore FBiH u 2018. godini formiran je Stručni savjet za razvoj industrije.

Zadatak ovog savjeta je da zastupa interese realnog sektora, to jest prerađivačke industrije u segmentu kreirana privrednog ambijenta, otvaranju novih radnih mjesta u skladu s usvojenim sektorskim strategijama.

Isto tako treba i da zastupa interese Sektora pred zvaničnim organima vlasti odnosno Vlade FBiH. Stručni savjet pripremio je i Vladi dostavio set mjera koje će, ako budu donesene, u kratkom roku donijetii pozitivne efekte i osigurati daljnji rast i razvoj industrije u FBiH.

 

Reklama

Izvor: Avaz

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu