Connect with us

KARIJERA

Šta kaže nauka o skromnim liderima

Objavljeno

 


Na pitanje – je li bolje biti ‘dobar’ lider kako bi vas zaposlenici voljeli ili strog kako bi dobili poštovanje i marljivog radnika – i danas je teško dati tačan odgovor. Tradicionalna paradigma i dalje za mnoge izgleda sigurnija: budite čvrsti i malo distancirani od svojih zaposlenika. Ljudi koji rade za vas trebali bi vas poštovati i ne bi trebali biti toliko bliski s vama kako ne bi zaboravili ko je glavni.

Ako biste bili rukovodilac kojem je stalo do zaposlenih mogli biste izgledati preblago? Znači li to da ćete samim time imati i manje poštovanja od svojih zaposlenika? I da će vaši zaposlenici raditi znatno manje?

Novi napredci u organizacijskim istraživanjima pružili su iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja.

Strogi menadžeri često misle kako će pritisak koji stvaraju svojim zaposlenicima poboljšati njihove performanse, no to je pogrešno. Nažalost jedino što se tada povećava je količina stresa na poslu – istraživanja su pokazala kako visoka razina stresa može stvoriti visoke troškove zaposlenicima, ali i poslodavcima.

Lideri koji stvaraju ugodno okruženje znatno efikasniji od onih koji imaju čvrst stav u svom rukovođenju. Istraživanja koja su provela brojne organizacije pokazuju kako su zdravstveni izdaci za zaposlenike koji su izloženi višem nivou stresa za 46 posto veći nego kod sličnih organizacija kod kojih je stres manje zastupljen. Isto tako, povećan nivo stresa na poslu zaposlene nerijetko potiče na pronalazak novog posla, odbijanje napredovanja ili napuštanje posla.

S tim u vezi, je li bolje raditi za dobrog menadžera? Jesu li njihovi zaposlenici bolji te je li vidljiv napredak kod takvih menadžera?

Reklama

Istraživanje Amy Cuddy i istraživača s Harvard Business Schoola pokazalo je kako su lideri koji stvaraju ugodno okruženje znatno bolji od onih koji imaju čvrst stav u svom vodstvu. Zašto je to tako? Pa, jedan od razloga je povjerenje. Naime, zaposlenici imaju više povjerenja u nekoga tko je prema njima ljubazan. Takođe tim pristupom se povećava produktivnost, grupna i individualna. Ta mirna, pozitivna i motivirajuća atmosfera smanjuje zastupljenost stresa na radnom mjestu i povećava zadovoljstvo zaposlenika.

Na temelju brojnih istraživanja došlo se do zaključka kako stvaranje rukovodstva koji obiluje međusobnom suradnjom i povjerenjem stvara sretniju organizacijsku kulturu u kojoj su zaposlenici spremniji na međusobnu pomoć i pri tom postaju produktivniji na duge staze.

Prema tome vrlo je jasno da ćemo u budućnosti morati znatno više cijeniti ljubaznost na radnom mjestu kao važnu karakteristiku.

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

KARIJERA

Korisni savjeti ljudi koji su uspješni u svom poslu

Objavljeno

 

Ljudi koji su uspjeli da pokrenu sopstveni biznis i da budu uspešni u tome što rade izdvajaju neke od savjeta kojim su se vodili u svojoj karijeri. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Vještine koje su potrebne za svako radno mjesto

Vjerojatno ste i sami čitali oglas za neko radno mjesto i pomislili kako su zahtjevi koji se pojavljuju previsoki. Teško je pronaći posao, a svaki oglas za bilo kakvo radno mjesto traži bezbroj kvalifikacija.

Objavljeno

 

Čini vam se čudno, ali promijenilo se tržište, opis poslova, razvojem tehnologije kao i globalnog tržišta postalo je za mnoge poslove neophodno poznavanje stranih jezika, rad na računalu, prilagodljivost, organiziranost, timski rad i komunikativnost… (više…)

Nastavite čitati

U trendu