Connect with us

ANALIZE

Dijaspora puni kase otanjene pandemijom

Objavljeno

 


Tokom ovih ljetnih mjeseci i godišnjih odmora, a posebno dolaskom dijaspore u Republiku Srpsku, došlo je do većeg prometa i većeg obima posla preduzetnika i pojedinih grana privrede, što im je značajan oporavak od posljedica pandemije, ali ipak strah od novog zatvaranja nije nestao.

Između ostalih, povećan promet su, prema riječima sagovornika, tokom ljeta zabilježili frizeri i kozmetičari, ugostitelji i stomatolozi, ali svi oni se boje da bi nakon dobre ljetne sezone moglo doći do ponovnog zatvaranja zbog pandemije virusa korona.

Dragica Arsić, predsjednica Udruženja frizera i kozmetičara grada Banjaluka, rekla je za „Nezavisne novine“ da se zbog godišnjih odmora i dolaska dijaspore iz inostranstva osjeti povećan promet, ali ne mnogo.

„Frizeri i kozmetičari imaju više posla, ali to nije na nivou iz 2016. i 2017. godine, kada smo dosta više radili. Ovo jeste mali pomak, ali se svi nekako plašimo narednog ograničenja i zatvaranja koje se sve više najavljuje. Mislim da će to dosta uticati na ovaj mali pomak“, navela je Arsićeva.

Dodala je da je povećan promet u junu i julu za oko 20 do 30 odsto.

„Nisu velike gužve u salonima. Imamo situaciju da su dozvoljene svadbe pa je i tu neki mali pomak“, kazala je Arsićeva.

Reklama

Goran Kurtinović, član Upravnog odbora Udruženja poslodavaca ugostiteljstva i turizma Republike Srpske „Horeca“, istakao je da je povećan promet u ljetnim mjesecima i da se to zaista osjeti.

„Većinom je to dolazak dijaspore iz inostranstva, ali ima i turista, ali u manjem broju. U odnosu na prethodnu godinu kada se osjetio njihov nedolazak zbog pandemije virusa korona i zatvaranja granica – situacija je bolja i povećan je promet za oko 50-60 odsto“, naveo je Kurtinović za „Nezavisne novine“.

Prema njegovim riječima, zadovoljni su trenutnim stanjem, ali je ostalo puno teških vremena iza njih te se sada krpe rupe iz tog perioda.

„Mi sada saniramo sve što se dešavalo zbog zatvaranja i restrikcija usljed pandemije. Nikad nije bilo teže biti ugostitelj nego sada i moramo razmišljati o mnogim stvarima o kojima ranije nismo morali. Takođe, postoje veliki strah i neizvjesnost ugostitelja od toga da bi moglo doći do ponovnog zatvaranja, nemamo nikakve planove i ne znamo u šta da se upuštamo. Jedino nam ostaje da čekamo, radimo i borimo se“, naglasio je Kurtinović.

Aleksandar Stajčić iz stomatološke ordinacije „Dr Stajčić“ u Banjaluci naglasio je da su tokom ljetnih mjeseci prebukirani te da tada imaju uvijek više posla u odnosu na druge dijelove godine.

„Povećan obim posla uvijek imamo od početka jula pa do kraja avgusta. Takođe, tokom praznika je isto period kad dolazi dijaspora i kao što popravljaju automobile ili idu na frizure, dolaze i kod stomatologa, jer je ovdje sve tri ili četiri puta jeftinije nego u inostranstvu“, naglasio je Stajčić za „Nezavisne novine“.

Reklama

Dodao je da prema njegovim informacijama sve stomatološke ordinacije trenutno imaju povećan obim posla.

Saša Dabić, predsjednik Komore doktora stomatologije RS, kazao je da je tokom ovih ljetnih mjeseci značajno povećan obim posla te da su sve stomatološke ordinacije prepune klijenata.

„Mi svakako imamo veliki broj pacijenata koji dolaze iz inostranstva, a zbog zatvaranja granica prošle godine nisu mogli dolaziti pa je sada značajno povećan obim posla“, potvrdio je Dabić za „Nezavisne novine“.

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu