Connect with us

ANALIZE

Inflacija u BiH na 17,3 %, sve poskupjelo

Objavljeno

 


Godišnja inflacija u Bosni i Hercegovini premašila je 17 odsto, objavila je danas Agencija za statistiku Bosne i Hercegovine.

U izvještaju za prošli mjesec, navodi se da je i u septembru nastavljen rast nivoa cijena, a u odnosu na isti mjesec prethodne godine viši je za 17,3%.

Očekivano, za godinu dana najviše je poskupio prevoz i to 28,2 odsto.

Hrana i bezalkoholni napici na godišnjem nivou poskupjeli su za 26,2%, a stanovanje i režijski izdaci za visokih 20%.

Cijene u restoranima i hotelima veće su za 12,4%, dok su kućanski uređaji i redovno održavanje kuće skuplji za 10,9%, a rekreacija i kultura za 10,6%.

Alkoholna pića i duvan imaju za 2,5% veće cijene, zdravstvo za 1,7%, komunikacije za 1,4%, obrazovanje za 1,6%, a ostala dobra i usluge za 7,6%.

Reklama

S druge strane, prosječne cijene odjeće i obuće pale su za 6,3%.

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u Bosni i Hercegovini mjerene indeksom potrošačkih cijena, u septembru 2022.godine u odnosu na prethodni mjesec, u prosjeku su zabilježile rast nivoa za 1,2%.

Na mjesečnom nivou najviše, u prosjeku za 4,5 odsto, poskupjeli su odjeća i obuća, a slijede stanovanje i režijski izdaci sa povećanjem cijena od 2,6%.

Nastavljen je i rast cijena hrane i bezalkoholnih pića za 1,6%, kao i namještaja i kućanskih uređaja za 0,3%, zdravstva za 0,3%, te prevoza za 0,1%.

Komunikacije su u septembru u prosjeku bile skuplje za 0,5% u odnosu na avgust, rekreacija i kultura za 1,0%, obrazovanje za 0,7%, restorani i hoteli za 0,6% te ostala dobra i usluge za 0,3%.

Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu