Connect with us

ANALIZE

Čeka se dan kada će svijetom vladati AZIJATI

Objavljeno

 


Do 2040. godine, Azija će vjerovatno generisati više od 50 odsto svjetskog BDP-a i činiti gotovo 40 odsto svetske potrošnje, piše Svjetski ekonomski forum (WEF). U tekstu objavljenom na njihovom sajtu, kaže se da je u 19. veku svijet je evropeiziran, u 20. vijeku bio amerikanizovan, a da se sada azijatizuje i to mnogo brže nego što se mislilo.
Danas taj region ima sve veći udio u svjetskoj trgovini, kapitalu, populaciji, znanju, saobraćaju, kulturi i resursima. Od osam vrsta prekograničnih tokova, jedino otpad se kreće u suprotnom smeru, što odražava odluku Kine i ostalih azijskih država da smanje uvoz smeća iz razvijenih država.

Ali ono to se ističe u tekstu je da dinamične intraregionalne mreže pokreću taj napredak. Oko 60 odsto ukupne trgovine azijskih zemalja odvija se unutar regiona, što olakšavaju sve više integrisani azijski lanci snabdijevanja. Intraregionalni tokovi finansiranja i investicija takođe su u porastu, a više od 70 odsto azijskih startapa finansira se iz regionalnih izvora. Tokovi ljudi, 74 odsto putovanja unutar Azije obave Azijci, takođe pomaže integraciji regije.
Ono što pokreće te tokove je raznolikost Azije, a zapravo, kako navodi WEF, postoje najmanje četiri „Azije“, svaka na različitom nivou ekonomskog razvoja, koje igraju jedinstvenu ulogu u globalnom rastu regiona.

Prva Azija

Prva Azija obuhvata Kinu, središta azijskog privrede, koja komšijama pruža platformu za povezivanje i inovacije. Od 2013. do 2017. godine, ova zemlja imala je 35 odsto ukupnog azijskog spoljnog FDI-a, pri čemu je oko četvrtine investicija bilo usmereno u ostale azijske ekonomije. Održavajući njen rapidni rast inovacionih kapaciteta, Kina je imala 44 odsto svih svetskih patenata 2017. godine.

„Napredna Azija“

Druga grupa, „Napredna Azija“, takođe pruža tehnologiju i kapital. Uz ukupni spoljni FDI od jednog triliona dolara, na ove zemlje otpadalo je 54 odsto ukupnog azijskog ulaznog FDI-a od 2013. do 2017. Samo na Južnu Koreju otpada 33 odsto svih spoljnih investicija u Vijetnamu. Japan daje 35 odsto svih investicija u Mjanmaru, te 17 odsto na Filipinima.

Reklama

„Nadolazeća Azija“

Zatim postoji „Nadolazeća Azija“, koja obuhvata relativno raznoliku grupu malih rastućih ekonomija i koja pruža ne samo radnu snagu, nego i potencijal za rast, zahvaljujući sve većoj produktivnosti i potrošnji. Ove privrede duboko su integrisane sa svojim regionalnim susedima, njihov prosečni udeo u intraregionalnim tokovima roba, kapitala i ljudi je 79 odsto, najveći od četiriju Azija.

„Granična Azija i Indija“

Nasuprot tome, četvrta grupa – „Granična Azija i Indija“ – ima najniži udio u intraregionalnim tokovima od samo 31 odsto. Ali ova brojka, koja odražava istorijske veze s Evropom, Bliskim istokom, Afrikom i Sjedinjenim Američkim državama, uskoro će se povećati, jer te ekonomije, istorijski slabije integrisane, razvijaju bliske veze sa svojim azijskim susjedima. Ova grupa može mnogo toga ponuditi, uključujući i relativno mladu radnu snagu, koja koristi rastuće azijsko uvozno tržište, te rastuću srednju klasu koja može poslužiti kao novo tržište za regionalne proizvode.

Izvor: Svjetski ekonomski forum

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu