Connect with us

ANALIZE

Najplemenitiji metal najskuplji od 2013, neki ga vide i na 2000 dolara

Objavljeno

 


Zlato

Nervoza ‘običnih’ investitora u akcije te potražnja središnjih banaka ide na ruku zlatu.

Rast cijene zlata u utorak je malo usporio nakon što je oštra rasprodaja na akcionarskim tržištima u ponedjeljak nakon širenja korona virusa u Kini i svijetu pokrenula investitore za potragom za financijskim „sigurnim lukama“.

U posljednjih godinu dana vrijednost unce najplemenitijeg metala povećana je za petinu i zlatom se trguje po gotovo 1600 dolara.

Oštra rasprodaja

Potražnju za zlatom dodatno je pojačala oštra rasprodaja akcija na globalnim berzama koja je na Wall Streetu rezultirala najoštrijim padom berzanskim indeksom od oktobra. No, djelomični oporavak berzi u utorak donio je predah u usponu zlata. Naime, uncom zlata se oko 15 sati trgovalo po 1573 dolara što je 0,2 posto niže nego dan ranije.

Unatoč tome, vrijednost zlata i dalje je na najvišem nivou od 2013. godine. Stoga se dio inostranih analitičara pita može li cijena dostići i 2000 dolara u ne tako dalekoj budućnosti. Podsjetimo, zlato je dostiglo rekordnu vrijednost od 1900 dolara tokom 2011. godine kada je dužnička kriza u evrozoni bila na vrhuncu.

Reklama

„Postoji niz stvari koje mogu poći krivo za akcionarsko tržište, a ekonomski utjecaj usporavanja kineske privrede zbog epidemije korona virusa mogao bi se osjetiti i globalno“, izjavio je za CNN Money David Beahm, predsjednik i izvršni direktor kompanije Blanchard & Co.

No, korona virus samo je dao dodatni podsticaj rastu cijene zlata. Analitičari podsjećaju da je zlato u uzlaznom trendu koji je započeo mnogo ranije nego se uopšte saznalo za postojanje virusa. Prošle godine tri snižavanja kamatne stope američke središnje banke pomogle su oslabiti vrijednost dolara.

To je zlato učinilo atraktivnijim ulaganjem, posebno otkako su kamatne stope u Evropi i Japanu zaronile i u negativne vrijednosti. Zlato nije jedini plemeniti metal koji je profitirao od zabrinutosti zbog niskih kamatnih stopa i slabijeg dolara.

Naime, i cijene srebra, platine i paladija, takođe, su skočile u posljednjih godinu dana. Tako se srebrom u utorak trgovalo po 17,72 dolara, platinom po 988 dolara, a paladijem po 2158 dolara. Američki financijski stručnjaci savjetuju kako bi dugoročni investitori trebali u svojim portfolijima imati 5 do 10 posto imovine u zlatu i akcijama proizvođača zlata.

Ralph Aldis, portfolio menadžer kompanije Global Investors smatra kako bi cijena zlata trebala nastaviti rasti, kako zbog rastuće nervoze „običnih“ investitora, već i zbog rastuće potražnje velikih središnjih banaka.

Podaci Svjetskog savjeta za zlato (WGC) pokazuju da je kupovina zlata od strane središnjih banaka u prva tri tromjesečja prošle godine porasla 12 posto na godišnjem nivou. Drugim riječima, središnje banke neto su povećale svoje zlatne zalihe za 547,5 tona.

Reklama

„Ova će godina biti još jedna u kojoj je cijena zlata porasla po dvoznamenkastim stopama. Mogla bi dostići novi rekordni nivo od 2000 dolara – ako ne ove godine, onda u bliskoj budućnosti“, ocjenjuje David Beahm.

Ovaj analitičar dodaje kako bi akcionarsko tržište u SAD-u približavanjem predsjedničkih izbora moglo postati nešto kolebljivije što će, takođe, ići na ruku cijeni zlata. Ralph Aldis smatra da je labava monetarna politika stvorila „nezdravo“ okružje za akcije što dio ulagača na akcionarskom tržištu čini nesigurnima.

Izvor: poslovni.hr

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu